Hur ska detta sluta? Jo med Glögg och Pepparkakor som tröst!

Glögg o Pepparkakor... Mumma!!
Det är så jag tänkte tillbringa aftonen, med lite go mögelost, och trevligt sällskap och kanske en tur ner på stan så borde väl aftonen vara klar?  Jag tror nästan det ja...
Ska bara laga till lite mat så man har något vettigt i magen innan jag beger mig till la casa de José. Isn't that lovely? O så snackade jag med Linda på jobbet, hon ska tydligen ut på något liknande, så man kanske "svettar förbi varann på stan" eller vad hon nu sa... Hmm... Underlig liten Umeå-madam det där...hehe..
Men himla go..
Så anyways.. var o handla lite mat häromdagen tro det eller ej, men jag handlar även "matnyttiga" grejjor ibland...(Fattar du skämtet??? =P ) O jag gick då förbi ostdisken och mindes att min kära mor sa att det var himla gott med pepparkakor och mögelost.
Jag som redan från börjar inte är så himla förtjust i mögelost tvivlade såklart, men tog ändå mod till mig och frågade madamen i ostdisken om hon kunde rekomendera en smarrig ost till mina kakor. Och se det hade hon, själv tyckte hon bäst om blualp, men även någon annan ost, som var lite mer lagrad, men se det tycker inte jag om, så blualp it is! Och se när jag prövade, my god, det var grymt! Köp köp köp min kära darling!

Köpte för övrigt en söt kjol häromveckan, en grå med lite svart "indisk-inspirerat" mönster nertill. Himla söt faktiskt och en liten kofta i angora. Men guuuud vad den hårar. Alldeles vit blev jag.
Anyway, hade min grå kjol på mig idag, tillsammans med min studentkjol, den långa vita med massa volanger, och en vit omlottkofta och mina "frökenkängor" såg himla pimpinett ut om jag får säga det själv. Vilket jag givetvis får eftersom det är min blogg =) Det bästa med att skriva här, jag säger vad jag känner för.. Hoho..

O gissa vad jag köpte idag? Yes, jag köpte klänningen, i grå variant.. Himla söt faktiskt. Eller rättare sagt, min kära vän Josefin köpte den idag. Åt mig! Voila! Ibland har små söta pyren som jag turen på sin sida.
Sista tiden har faktiskt gått över förväntan! Jag har en stark känsla av att det är mitt löfte till mig själv som har med det hela att göra. En viss sak jag brukar syssla med.. Hmm avstår jag från detta så får jag tur i allt annat, gör jag det.. Så lyckas ta mej sjuttan ingenting! Skumt!
Nu kommer väl Micke o säger att; Nej så är det faktiskt inte alls, för att... yada yada yada.
Men jag tror det är så.
Plus att saker du vill ha, dem får du. Skulle det nu visa sig att du inte fått dem, så är det väl bara att du antagligen inte ville ha dem ordentligt så "gåvogudarna" där oppe helt enkelt missuppfattat din önskan.

Fick ett erbjudande om Jönköping i afton. Hmm, hur skulle det gå? Lite sugen faktiskt. Men jag har ju inget visakort! ÄNNU! *Morr o busfasoner* Detta är på gränsen till oacceptabelt. Snart känner jag faktiskt för att bli sur o skrika! 4 bankdagar innen kortet kommer!?! MY ASS! Jag beställde kortet den 27e november ser du, och när jag ser ner i det högra hörnet av min dator så står det; Fredag 15e December. Vilket inte är den 1e Devember eller möjligtvis den 4e December kortet var beräknat till.
Så nu har jag efter att ha suttit i telefonkö i ca 13 minuter beställt ett nytt kort.
Frågan som då är på allas läppar lyder: Kommer denna lilla stackars flicka få sitt nya kort i tid för att handla julkappar på fredag? My god.
Hur ska detta sluta?


NU blir det iallafalla läsa lite bloggar och sedan dricka glögg med pepparkakor och mögelost som tröst.
Skulle det nu mot all förmodan gå åt skogen blir det väl att prova min nya klänning.
Och skulle det intve fungera det heller.
Då får jag väl åka till jönköping och gå på ravefest!?  Ehm


Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback