Tacopaj recept!

Tacopaj
4 portioner

Ingredienser:


Fyllning 1
400 g köttfärs
1 hackad gul lök
1 påse taco kryddmix
1 dl vatten

Deg
4 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1½ dl mjölk
50 g margarin

Fyllning 2
2 dl creme fraiche
2 dl riven ost
4 msk salsa (Medium eller hot)
Vitlök, salt och peppar

Utförande: Degen:

Smält margarin och värm mjölken fingervarm. Blanda ihop till en deg. Klä en pajform med degen och nagga den. Förgrädda i 200 grader ca 10 min.

Fyllning 1:

Fräs färsen och löken i stekpanna. Häll i kryddmixen och vattnet, låt koka ihop.

Fyllning 2:

Blanda samman ingredienserna till fyllning 2. Häll den första fyllningen i formen och garnera med tomatskivor, lökringar och paprika. Klicka ut fyllning 2 överst och grädda i 225 grader ca 20 min.


Fast min syster gillar inte tomat av någon underlig anledning, så jag får skippa det tyvärr =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback