Min weekend

Allio,
Tänkte lite kort berätta om min sk weekend då va...
För de första måste ja tänka efter lite va jag gjorde i fredags.. Men det minns jag inte riktigt.. Kan de vart då ja va o fika tro? Nej de va visst i torsdags...hehe.
Jag var la hemma o softa med en film kan jag tro.. Ja just det... Juliette dök opp här med Tina för Jasmine skulle på nån fest hos sin nya pojkvän( YES du läste rätt, den lilla....!!!!) Så Julie tillbringa aftonen här med mig o Tina o glodde på film o snacka skit =) HImla najs faktiskt.. Legally Blond är dock översakattad! O hon Reese är ju dum om hon dumpar Ryan Philippe!! Han är ju urgullig!

Sen igår så skulle ju Eric hit, den lilla från Österrike du vet, lite party o preparty osv osv... Såå jag o Julie städa undan lite kläder som låg här o var.. Pappa kom över mitt i dammsugningen och tog sig en inspektering av lägenheten... Kan inte förstå att han blir så förvånad att det ser ut som det gör här! Herregud! Vi blir la inte ordningsamma bara för att vi flyttar? Vi är ju fortfarande samma människor...hehe..
Vi fick la undan det mesta ändå o sen satte ja o Tina oss o fixa oss LITE sötare för kvällen iaf.
Jag menar, det går ju inte att ändra hur man ser ut, men man kan ju gömma vissa delar o framhäva andra.. hoho...O hoppas att åtminståne NÅGON går på det?!! =)

Tog mig för övrigt en flaska rödvin igår..haha.. Den kom som en blixt från klar himmel du! Eller vad säger du Sara? Inte ofta ni ser mig dricka rödvin!  Men ska jag vara ärlig så tog jag fel flaska... damnit! Men det gick fint ändå, hade lite allt möjligt o välja på därpå bordet.... Rödvin o vatten o nån cider o lite drinkar av diverse slag... Så det blev en intressant afton må jag säga... Jag, Eric o Daniel hamnade på "flying scotsman"?? Jag tror det heter så, det ligger i källaren där brevid BLVD. I vilket fall så kom det en lite äldre något förfriskad dam när vi stod vid baren för att beställa, och började gnida sig lite lätt mot Eric. Han var la inte RIKTIGT med på noterna kanske!! Så vänder hon sig om med ett finurligt flin o säger; Ursäkta mig, men det är såhär jag dansar! O han blev ju full i skratt alltså... Det finns då de underligaste folk!
Resten av kvällen gick väl så smått i förvirringens tecken som sig bör. O natten slutade väl någon gång runt 4-5 för min del tror jag.. Missade min sista vagn, så jag stod o prata med lite löst folk vid Kopparmärra o diskuterade vilka fyllekäksställen som är bäst! Mins dock inte riktigt vad vi kom fram till...

Tog mig ner mot Drottningtorget o satte mig för o vänta på vagnen där.. Då kommer det enl iten sketen Spanjot vet du.. Ful som få för övrigt..och börjar flirta på spanska som att alla i hela götet fattar spanska då eller..  Han tjöta på om att han bodde i Bersjön o hej o hå och det är så bra där... Och snacka om sin pojke i Tyskland som han inte sett på flera år och undrar om jag vill följa med till Tyskland o hälsa på!
 Hallå eller.. Jaghar la fullt med ungar på mitt eget jobb, orka passa din lille kid med.
Nej tack!

Och sedan när MIN vagn kommer så ska han ju med på den vet du, jag vet inte om han tror att jag raggat opp honom eller om han lyckats ragga opp mig?! Men med ska han, o så sitter han hela vägen till Redbergsplatsen o undrar om han får följa med hem, eller om han åtminståne får mitt nummer.
För övrigt ville han skriva ner det på ett visitkort som redan var fullklottrat med nummer....  Haha
Folk är så roliga.  Jag ska nog börja skriva ner sånt här.. detär ju ganska komiskt faktiskt.
Iallafall för mig som vet hur det gick tilll =)

Sedan idag då, tror du inte jag vaknar kl halv 9 och är toksugen på att gåp ut o springa?! Ehm.. jag ÄGER inte ens ett par skor som lämpar sig för den aktiviteten! Så det fick bli en kompromiss, ut o promenixa lite istället. Tog mig via ica vid motorvägen där, till munkebäckstorget, bort mot redbergsplatsen, in på kyrkogården ett par varv o snurra o ner till olskrokstorget. Sedn gick jag tillbaka igen, dock den kortaste vägen. Hur pigg som helst tänker jag inte vara! Plus att jag frös lite om örona! Mina gosiga vantar tog jag på mig, men mössan glömde jag..=( Dumt!

Drog till Farmor o Farfar sen på eftermiddagen, alltså INGEN gör så god Kalops som min Farfar, den är himmelsk! Har älskat söndagsmiddagar hos Farmor o Farfar sen ja va en liten knatte, det sker inte så ofta nu längre, men OJ stek o potatis o brun sås, det är ALDRIG lika gott som där alltså. Sedan är det ju det här med Farmor va... man får inte ta bara en gång.. utan minst 10! Och omman nu själv inte skulle sträcka sig efter påfyllning, så hjälper hon gärna tillo hälleropp mera mat till en =)
Så när man väl sitter där sen och bara är hur däsig som helst!, Så plcokar hon fram kakor som skulle räcka till en hel skolklass! Och drickor av alla de slag; Julmust, "sju-upp", "lok", ja jag vet inte vad... Hehe jag älskar min släkt!  Sedan satte vi oss allihop o kollade på en massa gamla kort från när pappa var liten,  o på Farmor o Farfar när de va unga o givetvis på alla barnbarnen o sådär.. Det är ju ej att förglömma när JAG ingår i den skaran =)
Hehe Farmor o hennes dator sen, hon är så rolig,INGEN får röra den för hon är livrädd att det ska komma massa porr o virus på datorn. Så stackars Farfar puttar hon väck om hon ser att han sitter där. Det är enbart hon som får pilla o så. Hon är nämligen intresserad av släktforskning o bedriver väl lite sånt hemifrån via internet då kan jag tro. Så om Farfar nån gång vill sätta sig o spela lite  Spindelharpan eller minröj eller nåt annat. Då är hon där o puttar bort han direkt...hehe... Dom är ju coolast i stan dom två!!!



Vet inte ens vad jag skall skriva mera.. Har nog fått med det mesta...  Blir la en liten uppdatering om jag kommerpå något mera intressant som hänt =)


Hoppas ni haft en kanonhelg!!! För det har jag!  Pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback