Flyganfall och persiska bröllop, ja just det!

Aloo goding,
Bara så du vet, jag skall idag berätta om den dröm jag hade inatt!
Den är ganska underlig, så skyll inte på mig om du börjar tänka saker sen.
Okej, jag o Martina skulle gå o handla mat, så vi traskar omkring ungefär där Skånegatan går över den där bron och fortsätter mot Odinsgatan.. Vet du vart jag är? Good, problemet är att denna plats ligger i Gråbo, och samtidigt är Ikea Bäckebols affär, fast fylld med mat. Så vi traskar omkring där o hittar bara massa gamla mögliga äckliga grönsaker, då kommer vår kusin Anja dit med ett flin; "Jag vet vart de har alla fräscha grönsaker! Det är för övrigt ganska puckat att handla här, när de har lagret till affärn bara runt höret".
Okidok, tyckte vi o köpte resten av grejerna vi skulle ha för att sedan följa med henne till detta grönsakslager då... På väg dit möter jag, jag kommer inte ihåg vem det är, men det är en person jag tycker mycket om och han står med sina vänner och vi börjar diskutera geometri. Av någon anledning! Då berättar vännen till honom att han ska öppna ett serietidningsaffär... Med sina egna serier!
Vi kommer fram till det här lagret, och jag ska sätta mig o plocka lite physalis och Rödlök, (för igårkväll gjorde jag köttfärspaj, och rödlöken var slut, det gjorde jag på riktigt alltså...) Så där står jag och lägger ner dem i en påse när jag plötsligt hör någon skrika på min moster Heidi; Du kanske är van att köpa billigt vitt vin! Men här säljer vi bara dyrt vitt vin!!! Sedan blir det flyganfall och alla rödlökarna blir sönderskjutna av nån ond jävel som tydligen inte gillar köttfärspaj! *morr* Så när jag istället går o plockar vindruvor och gullök låter det plötsligt i högtalarna och en röst säger att du är det bröllop... Systrarna någonting ska gifta sig med samma kille! Herregud, tänker jag, och sedan kommer det ett persiskt bröllopståg från två håll. Så mamma kommer och tar tag i min arm o dra ut mig på balkongen! Där står halva min släkt o Juliette o sjunger o klappar takten... Erik från Ldkp, kommer dom däremot o plockar in från balkongen för han ska vara bord, han hade så söt rumpa tydligen. Mamma blev dessutom lite grinig på Juliette för att hon hade en "Grey's Anatomy"-tröja på sig, så efter lite om o men rycker hon sönder den o ger henne en klänning istället!

Alltså jag fattar ingenting.
Men summan av kardemumman var att jag inte fick mina grönsaker förrän tårtan var uppskuren, alla var bortgifta och de evinnerliga flyganfallen upphört!

Vilken tur att jag inte gick o handlade på Ica! Ehm...

Kommentarer
Postat av: Eric lkp

vara bord.. har tydligen dolda skills :-P

alla är väll bra på något antar jag

kram flickan

2007-04-13 @ 22:36:17
Postat av: Anna!

Hehe, det är la ändå en ganska bra skill!=) Du har ju söt rumpa tydligen...=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback