Lite hypokondri, lite horoskop och lite barndomstrubbel gör mig till vad jag är?

Okej jag har en tanke.
Jag har hört, att om man är
schizofren så vet man inte om det själv.
Jag gick in på dne sidan och läste.. "Lustigt sätt att använda ord eller osammanhängande tankar...!"
Jag måste vara hypokondriker eller ngt. Men samtidigt, så tänker jag ju på det.. Betyder det att jag inte är schizo då eller?
Jag tycker det är obehagligt med "hjärnsjukdomar".

"Många människor kan tidvis känna sig så annorlunda, att de undrar om de lider av schizofreni.
Inte sällan gäller det ungdomar som är begåvade och känsliga.
Det är viktigt att de inte i onödan fortsätter tro det, utan får stöd i att vänta ut och finna sig själva"

Obehagligt I tell you.
Jag är så sjuk... Läser jag om en sjukdom inbillar jag mig att jag har den, i stort sett är det alltid så, jäkla hypokondriker!
Det kan vara rökhosta eller vad som helst.. Jag röker inte ens bör tilläggas! Provade någon gång, men det smakade ju abel, så jag gav upp det =) Hittade den stora läkarboken i biblioteket i skolan en gång... Fy va jobbigt, jag blev riktigt deprimerad efter det alltså. Jag trodde jag var döende. Riktigt jobbigt. Har väl bättrat mig lite på senare år. Läser inte så mycket om sjukdomar o sånt längre. Det har ju inga positiva effekter uppenbarligen..hehe.
Borde dessutom vara duktig och sätta mig o läsa den förbannade boken, men det är ju sååå trist!

För övrigt! Gå på IFK-AIK matchen i afton I tell you! Ifk vinner! 2-1 jaaaaaaa..=)
Jag menar, Alexanderson är ju med, går det att bli snyggare? *host harkel* Jag menar Bättre såklart =)

Så satt jag och läste om depression, ja det ju inga roliga sjukdomar jag väljer. Tro att jag blir deprimerad då. Sedan hade jag ju en himla massa andra grejjer att verkligen vara deppig över då, så det kanske tog över jag vet inte. Obehagligt, en av de få gånger jag gråtit i skolan vad jag minns, helt galen period. Sedan så kan jag ju inte tala om hemligheter o sånt heller. Jag är rätt hemlig. Jag berättar saker absolut! Jag berättar massor! Hur mycket som helst nästan! Gärna flera gånger om! Men det som riktigt betyder något och som finns i en liten glaslåda längst inne i hjärtat är jag ytterst förtegen om. Det är ju mina minnen, och mina dyrbara skatter som bevaras där... Tror det kanske är 4-6 personer som någonsin fått en glimt av vad som finns där. Lite tragiskt kanske. Men jag är la rädd för att bli sårad I suppose.
Fosterbarn hela livet, alla kommer och går, man älskar dem, de åker vidare, man är ensam kvar. Konstigt att jag blivit helt f*d up?!
Men bara för att du inte vet alla mina innersta hemligheter behöver inte det vara en dålig sak heller. Jag har sjukt svårt att lita på folk nämligen. Men ibland finner man en, som det bara känns på en gång att Du är en som förstår mig. Förstår ni hur jag menar? Man behöver inte ens prata med den andre personen. Man bara är. Men det blir inte pinsamt tyst för det. Det är sådana godingar som får glimtar av mig. Nu när jag tänker efter är det nog fler. Men alla kanske inte sett lika mycket av mig. Iallafall inte vad jag medvetet låtit dem se.

Mm... Mycket att tänka på där..

Sedan har jag ju tyvärr en annan egenskap, fisk som jag är... Jag tänker och grubblar på TOK för mycket, jag är för blyg, och jag blandar ihop min verklighet med vad jag tänker på ibland, vilket alla vet =)
"Gå o tvätta din gamla hyena!" för att nämna ett exempel...hehe, sorry Erik =)

Nej nu orkar jag inte med o tänka mer idag, Nu går jag o tränar en stund, så läser jag min tråkiga bok sen o efter det är det nog dags att gå till p6 o yogan?! Eller?!
Du vet vart jag finns, jag är förkrympt och förflyttad in i mobilen.. Aka, ring mig om det är ngt!

Ha det underbart och njut av solen bakom ett fönster idag, för det är kallt! *Brrrr*


Kommentarer
Postat av: greger

hmm aik vann med 2-1 sämsta matchen på länge o klackarna var pinsamt dåliga dem med...

2007-04-17 @ 23:39:09
Postat av: Anna!

I know=( Det är inte bra detta..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback