Nytt rekord alltså!

Okej,
Nytt rekord alltså..
Jag slutade min lektion kvart i 12, en kvart försenat,
Okejj spela roll sånt där händer..
Så ska jag ta vagnen ett par minuter senare,
jag kommer ner och det står en minut tills den går.
"Lugna puckar! En minut är ju så maxtur man kan ha"
Men seriöst, trodde du vagnen kom? Nejdu..
För en kvart senare stod jag fortfarande där och väntade och tidtabellen visade fortfarande att vagnen kommer om "1 minut". As if säger jag.
20 över kommer vagnen.
Mumma!
Sedan är det då resan hem.
Brukar la ta en kvart kanske 20 minuter om det är knöfullt med folk o rusningstrafik.
Så jag var hemma runt 12:40 tänker du..
Icke sa Nicke!
5-10 över 1 var jag hemma..
Just det, 13:10!
Don't you just love Västtrafik!?
Världens bästa lokaltrafik!
Alltid on time.
Alltid ställer de upp för passagerarna.
Just det,
iallafalla så länge man inte klagar.
För klagar man så är det kört.
Klagar man så är de knäpptysta och väntar tills man lägger på.
Eller helt enkelt säger att vädrets makter är utanför deras kontroll.
Det är väl sant visserligen.
Och på vem ansvaret för att hålla gator och torg snöfria ligger på vet jag ej, Göteborgs stad måhända?!
Men men men, det är ju inte som att det kommer som en överaskning varje år att; "Oj, blev det vinter i år igen, men shit va otippat... Det hade jag aldrig kunnat tro!"

Mmmmhmmm!!! Eller hur?!

Det har vart vinter varje år sen alltid.
Kom inte med det köret

Nu tänker jag dessutom inte gå utanför dörren förrän på måndag när jag ska föreläsning igen!
Om inte någon har en väldigt bra anledning.
Då kanske jag överväger att ändra mig.
Annars är det bara att dyka opp, tänkte se på film non-stop tills snön försvinner!

Tjing!


Tack Erik att du höll mig sällskap över luren där.
Det tog en kvart att ta sig från Domkyrkan till Ullevi Norra!
My gosh! Du är en ängel!

Kommentarer
Postat av: alexandra

Nej jag gillar inte alls västtrafik. här är alla otrevliga & jag blev utslängd när jag frågade om jag skulle byta buss när jag skulle till ett ställe, för busschaffören hade inte tid med mig sa han :D

Postat av: Anna

Ja, jag hatar dom.. Hoppas någon annan startar ett konkurrerande bolag så dom skärper till sig snart, såhär kan dom inte hålla på!! Jag blir knasig!

2007-02-21 @ 21:25:25
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback