Ett bubblande skratt! update

Hallå ja,
Tänkte bara tala om att jag kommer sakna min pluttis på dagis nåt så fruktansvärt!! Så
liten o så himla gooo!! Det första han gör när han ser mig på morgonen är att han gömmer sig bakom dörren o flinar, o flinar o flinar... Sedan säger han; "Jag ser dig fröken!" Tar sats o springer fram o attackkramar mina ben. Så tar han tar i mina händer o klättrar opp på mig o ger mig en puss på kinden! Jag antar att han saknat mig lika mycket som jag saknat honom hela julen! Har ju bytt bord nu iomed att Åsa slutat, så jag sitter inte i samma rum som honom längre. Så när jag efter sångsamlingen skulle gå till mitt bord med de barnen som sitter där, då blev han helt förstörd! Att veta att han är hur ledsen som helst, och att det är pga mig är ingen rolig känsla! Inte han!

Anyhow, var tidig idag, sjukligt tidig, usch, jag är ingen morgonmänniska sorry! Så innan kl 8 är jag grymt glad att det finns smink som döljer... Hehe! Så de tidiga har ingen rast, utan vi slutar lite tidigare istället.. så när jag plockar upp mina små söta bebisar som ligger o sover efter vilorna.. Tro att jag hamnar med de två tröttaste i soffan och det gör ju så ont att veta att de verkligen inte vill vakna, och så kommer stora stygga jag o väcker dom o tvingar dem o vakna opp. Jag satt säkert en halvtimme och försökte att få dem att öppna ögona. Sedan vaknar den ene till liv, bara den andre kvar.. Men då ringer jag Sara o bestämmer vad som skall ske i eftermiddag, när var o hur osv osv. Och när jag kommer tillbaka och han fortfarande ligger o snusar på soffan måste jag ju väcka honom. Så jag ställer honom opp o håller i honom tills han vaknar. Brutalt jag vet! Men det är det enda sättet o väcka honom ibland. I ungefär den vevan kommer de andra tillbaka från rasten och det är dags för mig att gå hem. Så jag går ut i hallen o börjar klä på mig min kappa o paraply o hela kitet för att bege mig hem till min lilla Sara o packa lite granna.. När snuttisen smyger ut i hallen, alldeles nyvaken, står o tittar på mig med anklagande ögon, gnuggar sig i ögonen o snyftar... Det finns ju INGENTING som gör ondare än att se en liten sötnos gråta. Och det på grund av mig!
Hade ju gärna adopterat godingen som sagt, men hur lägger man fram det snyggt till föräldrarna? =P
Och på torsdag nästa vecka är det min sista dag..... *suck*

Anyhow, fick Linda att ta pluttisen in till ett annat rum så jag kunde smita ut genom dörren =( Hörde någon dunka på fönstret när jag gick ändå.. Det gör ganska ont faktiskt! Hoppade på den beryktade
17-bussen  och sitter där o läser min lilla bok o myser i allmänhet. Jag ska ju faktiskt inte hoppa av förrän på centralen, tar ju säkert en 20 minuter iallafall. Vid Redbergsplatsen ungefär hoppar det på en snubbe, han verkar lite sprallig, o slår sig ner brevid mig. "Ja, okej, sätt du dig där..." o brydde mig väl inte direkt om det. Sedan märker jag att bussen svänger ner på motorvägen efter Olskrokstorget??!! Say what? Och vad gör killen brevid mig, jo han börjar studsa upp o ner på sätet o det kommer något slags gurglande, bubblande skratt ur halsen på honom, han vänder sig emot mig o säger;
"Hörrö, tjejen, det verkar som om jag hamnat på fel buss!"
"Du det verkar nog som om jag hamnat på fel buss med....!"
Svarar jag...
Och killen bakom får panik o ringer någon på mobilen;
"Och exakt hur stor är sannorlikheten att man hamnar på en buss som kör ut på hisingen? Nu blir jag sen till tåget till Stockholm!"
Då ropar chauffören ut i högtalarna; "Ursäkta mig, jag tog fel väg. Jag svänger tillbaka nu o hoppas vi slipper trafiken!" Sicken jäkla tur att jag inte hade bråttom till ngt!
Killen brevid börjar snacka en massa gojja om att han jobbar på S.E.B. i Nordstan. Dom hade tydligen en massa kunder med flera miljoner som kunder där oppe på 5-6e våningen där han arbetar. Vi skulle eventuellt ses på Babar på fredag så skulle han jag vet inte vad han skulle göra där riktigt.. "Make up för att bussen körde fel?". Anyhow, det kanske kan bli trevligt... Det var ju trevligt förra fredagen! Hehe
I vilket fall, vi körde opp så vi körde mot Gasklockan, och där tog han en u-sväng.. Galna jäkla busschaffisar de skaffar till min buss. Eller är alla såna?! Strange!

Kom fram till slut och stod o väntade på 60-bussen till Sara, panik, kom knappt ihåg vilken buss det var eller vilken hållplats för den delen, men jag chansade o hoppade på. Ringde Sara nånstans vid Järntorget o undrade om det var rätt buss, o det var det ju som tur var, o hållplatsen hade jag rätt på med dessutom. Så allt var luuuuugnt, bara veta VART hållplatsen var då, eftersom han inte ropade ut det. Illa!
Väl framme var min sötnos fullt upptagen med att försöka komma till skott med packningen! Gick la sådär. Så jag fick putta fart på henne lite tror jag; "Ska du ha nån klänning med dig? Några skor? Vilka linnen?" osv osv... Så till slut hade vi fått ihop en liten hög och även fått undan en del kartonger som stod o skräpade, min lilla är precis nyinflyttad, som du ju inte visste eftersom jag inte talat om det.... Så kan det gå, nu vet du! Im gonna miss min sötnos! Min Par i Dam! Min opposite twin! Illa.. Fanny dök opp även hon o vi satt o tjöta lite, o sedan tog vi ner lite stuff till källaren! Vad som hände där nere i katakomberna är nog en historia som får stanna där... Haha.. Så kan det gå!
Tog mig hem så småningom men var så sjuuuukt trött att jag somnade minst 40 ggr på vagnen, och vaknade varje gång vagnen stannade.. Vilket var många gånger, o gubben fick gå ut med sin pinne o vrida rätt rälsen eller vad sjuttan man nu gör med en sån... I don't know!

På tal om det, gissa vem som dök opp på vagnen medan den stod kvar på Drottningtorget?!! Han Securitasvakten! =) Han kände igen mig, o frågade om jag ville ha skjuts hem idag med... Haha..
"Njae, idag hann jag ju med vagnen, men nästa helg kanske?"
"Givetvis, hör av dig så kommer jag..."

Är det inte underbart med vänner =)


Nu ska jag sova! Puss på're! och nu har jag tydligen en läsare i norge... "Skomt, måste vara ett jättelitet nytt paket....!" ;-)  

Ha det underbart!
  Du vet vad jag tycker om dig gullet! =)

Ska bara sätta på spisen så maten blir klar ngn gång..... Brb

Kommentarer
Postat av: Josefin

Oj, skumt med bussen, du skulle bytt till 60-bussen på Redbergsplatsen istället...
Fy, vad tråkigt att Sara åker nu igen, kommer att sakna henne... :(

Puss på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback