Last night...

Alo goding!
Hade för övrigt världens softaste förfest igår...
Ibland är det bara en fullpott och det kan man ju lätt säga att det här var!
Vi skulle väl vart en 8 st kanske, men slumpen plockade bort de mindre lämpliga och sparade guldkornen.
Josefin och Fanny och jag satt hemma o tokfestade till melodifestivalen och dissade dem som dissas bör och mös. Vi gjorde en egen poänglista där man fick sätta ut 1-5 för Sången, Kläderna, Uppträdande, Låten och så räkande vi ut den Totala slutsumman för varje låt. Maxpoängen blir då 20 från var och en av oss.
Här är då vår tippning, baserad på vårt poängsystem:

  • Plats 10 Anna Book - Let's dance-stjärnan.....
  • 9 Marie Lindberg - "Jag är en Prinsessa!" Nej vi har två i det här landet, Victoria och Madde, och du är inte en av dom!
  • 8 Tommy Nilsson - Lämna tillbaka frisyren till Eva Dahlgren, den passar henne bättre...
  • 7 Sanna Nielsen - Man ska inte låta som en sång från Ariel, se ut som en tant och vara sådär präktig när man är lika gammal som oss!
  • 6 Sonja Aldén - Sluta köpa kläder hos Peppers granne... Det ser billigt ut!
  • 5 Måns Zelmerlöv - Hade gärna sett att han fått en bättre placering!
  • 4 Sara Dawn Finer - Påminner väldigt mycket om en annan sångfågel we know.. Blond, hyfsad röst, talar engelska flytande, sminkar helst ögonen..... Well älskling! Du vet vem jag menar!
  • 3 Sebastian - Well done, orka ha en helröd outfit som dessutom inte matchar sig själv!! Snygga kläder denna omgång! Tycker nog du kunde fått byta plats med Mums-Mums...
  • 2 Andreas Johnson - Utvecklingen tyder ju på ett bra år nästa år.. Tredje-plats, till andra plats och nära år...?
  • Och vinnaren av Melodifestivalen år 2007 är The Ark. Med en marginal av 1 poäng! Kan det bli mer spännande? Att döma av resten av Sveriges poäng så är vi inte helt ute och cyklar. Den hand-shaken och glädjen på scenen är inte att underskatta alltså. Är dessutom den enda av årets deltagare som kan flirta upp öststaterna tror jag. Det är inte bra att de bara gillar udda bidrag i den delen där... Surt!
Lyssnar för övrigt på Magnus Uggla - 4 sekunder... Den är ganska bra ändå. Man kan göra rätt schyssta miner medan man sjunger den.. Haha.. Är på så sjukt bra humör idag. Kan säga att kvällen igår var kalas.. Jag var lite off ett tag. Har ju en del att klura på, as usual?! Men det är sånt man får räkna med om man är jag! För att vara lite spontan och otippad så fick jag två alternativ av Fanny igår; Gretas eller Sticky. I mina öron lät det som; "lesbiska dvärgar eller överfulla fjortisar!??" Jaaaaaadu, hur väljer man där? Sagt och gjort, vi gick till Sticky. Efter ett par droppar i vårt välfriserade hår, tillplattat och utsträckt kan man la beskriva det.. Hehe, kom vi in på stället.. Mötte opp med Johanna och Lisa(?!!??) Tog oss ganska omgående en Lemon Drop o en öl sen va dansen i full gång. Sprang på Sven och Johan på dansgolvet, lagom otippat, men samtidigt inte. Springer alltid på honom på de underligaste ställen. Trodde föresten han bodde i skåne?! Vad fick jag det från är frågan??!! Sedan dyker Jocke opp som gubben i lådan! Den lille mannen var det längesen jag såg faktiskt!! Sprang även på där andra Johan, skulle ju säga något till honom. Vad var det nu igen? Hmm, det lär la dyka opp..
Hade så jäkla kul igår! Verkligen otippat men himla najs!

Skall även va med i p6, nu är det bestämt! Fanny har ju tjötat på mig varje tisdag.. Eller kanske snarare efter varje tisdag att jag skulle vart där... Så nu ska jag dit. En hit månne? Handplockad partysessa?? Mumsigt! Är sjukt sugen på hamburgare. Konstigt. Tycker inte så mycket om sådana nämligen. Funderar dock på att göra omelett? kan vara smarrigt. Ägg skall väl vara lite nyttigt med har jag hört.
Vi hörs bejbi

Fö så tycker jag om mango!

Och du, det är jag som är Kjell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback