Plantera vitlök?

För övrigt,
jag planterade vitlöksklyftor..
Ehm, alltså satte dem i jord o vattnade lite, för de hade börjat gro i kylskåpet, så jag tänkte se vad som hände!!
Och visst katten, de började växa som jag vet inte vad, sönderodlade tomater maybe.
Fast blasten är hur sladdrig som helst, det ser bara ut som vissna tulpaner eller något sådant.
Himla skumt!
Undra om det kommer nya vitlökar eller vad som händer, för jag har faktiskt ingen aning alls!
Har dock aldrig sett en jordig vitlkök, hmm.. Så det kanske blir något annat!
Vi får la se med det.
Då är ju frågan fortfarande öppen;
Vad händer på torsdag??

Kommentarer
Postat av: Lilla Spöket

Det har jag alltid funderat på...hur luktar vitlöksplantsblad? Så, hur liktar blasten? Är de också ätbara? Eller mer åt det giftiga hållet?
Och är vitlökar buskar eller träd? Vitlök är enstorfavorit hos mig, så jag har ägnat det lite tankar...:=)

Postat av: Anna!

Blaste luktar lite vitlökigt.. eller, hmm kanske som salladslök, det är dom med blad va? Det luktade rätt gott faktiskt, kanske kan ha det i någon sallad eller liknande? Jag tror inte de är giftiga, för då skulle man väl inte kunna äta löken?
Just nu ser de mest ut som vissna tulpaner som sagt, långa långa blad som bara hänger ner över kanten på krukan. Ska ställa ut dem i solen o se om det händer ngt! =) I can keep u udated!

2007-05-22 @ 12:09:31
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Tapio

jag tror att de kan var giftiga..bladen alltså...för all lök e inte gräslök...o i början när man intoducerade potatis i sverige så dog jättemånga för att de åt bladen...istället för själva potatisen. tog ett tag innan folk förstod vad man åt.

2007-05-22 @ 12:20:15
Postat av: Anna!

Attans! Va du ska va duktig då!!! jag som ville ha det i min sallad.... *suck*

2007-05-22 @ 12:23:34
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Lilla Spöket

Men det där borde man ju kunna kolla upp någonstans på nätet... Har det vuxit något sedan sist? Jag borde kanske plantera själv... men min senaste krukväxt levde i ett halvår, efter det har jag inte vågat mig på något sådant alls!

2007-05-26 @ 01:22:57
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback