Förslag till nya deckare/böcker!

Det är lite intressant ändå... jag har hittat många bra "deckarmaterial" eller till andra böcker i tidningarna på siståne..  Seriöst så verkar det vara rena rama upplägg till böcker alltså. jag är ju själv sjukligt förtjust i Åke Edwardssons böcker när han skriver om fall som händer här i det idylliska lill Götet... Det är lite rolitg att följa mördarens väg eller för all del polisernas, i jakten på honom. Som när de tar 5an och man vet precis vilka ställen de  är på, eller när de gjorde ett besök i min gamla gymnasieskola... My god! Det var läskigt. Jag trodde seriöst att det som stod där var baserat på verkligheten, för det stämde så väl... Hahaha, min hjärna är lite överaktiv i vissa områden! Jag har lite svårt att hålla i sär sanning och fantasi om jag skall vara ärlig =) Vilket kan leda till mycket roligt, och mycket tråkiga saker med för den delen... Anyhow, här följer ett axplock av mina fynd:

Som den borttappade flickan, som hittas ensam och övergiven på en tågstation. Söt som en docka, i sin lilla röda kappa. Vem kunde ana att när man började nysta i detta skulle det dyka upp att hon var var med sin far som sedan övergav henne och begav sig till flygplatsen för att rymma till Usa... I röran som blev kvar letade polisen efter flickans mor. Förgäves skulle det visa sig, eftersom hon hela tiden ligger mördad i bakluckan på faderns bil. Mystiken tätnar. Men bevisen pekar på att det är fadern som mördat modern och placerat henne där, för att sedan överge sin dotter, och därpå lämna landet... Nu är den stora frågan: Kommer han att bli infångad? Kommer de sluta lyckligt för den lilla flickan i den röda kappan? Och vad kommer att hända med henne? Spännande spännande..

Eller alla dessa mord i Stockholm som "råkat" ske på de tunnelbanestationer som saknar bevakning. Är detta en slump eller är det planerat? Och vem ligger bakom? Kan denna "tunnelbanemördarliga" slå till emot vem som helst? Eller är det bara en rad olyckliga olyckor som hänt nu på siståne så oerhört tätt? Lite obehagligt är det..

Sedan var det ju det här med pojken som såg sin drömflicka på tunnelbanan. Blev förälskad på stört. Och tecknade av henne när han kom hem, skapade en internetsida, och fann flickan! Nu lever de lyckliga i alla sina dagar och blir rika på storyn om sin saga... Eller? =P



Kommentarer
Postat av: Lilla Spoket

Sadar brukar jag ocksa tanka nar jag laser tidningen, synd att man aldrig tar tag i sin och verkligen skriver den dar boken....

Postat av: Lilla Spoket

Sadar brukar jag ocksa tanka nar jag laser tidningen, synd att man aldrig tar tag i sin och verkligen skriver den dar boken....

2007-11-22 @ 09:06:54
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se
Postat av: Björn

Det lär bli en tung match på lördag, och jag kommer att vara på plats i scandinavium, för att sedan vältra mej i göteborgs uteliv. Jag tippar 4-6 till HV. Sista målet i tom bur. Ska du gå och kolla lr?
/B

2007-11-23 @ 00:46:43
URL: http://jakeofsweden.blogg.se
Postat av: Anna*

Ska faktiskt inte det tyvärr måste erkännas!! men jag ska se matchen på tv i goda vänners lag... och sedan ut och fira frölundas seger... jag tippar 3-2 till frölunda serdu =)
Vart vankas det efteråt då? Nivå månne?

2007-11-23 @ 02:39:05
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Björn

Nivå var längesedan jag var på.. Fast det blir nog en lite laidback utgång tror jag. Några bra tips lr? Fast frukosten blie garanterat på Bar Italia på Prinsgatan. Jäkligt nice ställe. /B

2007-11-23 @ 10:29:47
URL: http://jakeofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback