Borde man inte säga att man inte tål choklad?!

Jaha, vill du veta det värsta eller???
Jo, jag var på filmkväll igår, eller nåt åt det hållet... satt o softa käka, tjöta hade trevligt helt enkelt... Glodde på film o ja, hel vanlig social jävla kväll... Så sa människan; "ok, men ta med fika då....". Sure I did. Kladdkaka! Yummy! Mmm, så går vi o handlar lite dricka o sånt där till filmerna, ja det gjorde vi iofs innan vi köpte thaimaten, men men, ordningen är mindre viktig, men vi köpte iaf grädde. Så vispar han grädden, fluffigt o bra, grabbar är bra till ngt, didn't I always suspect that?! Mmmm, så käkar vi kladdkakan, efter att han tatt typ en kvart av den, så säger han, ja egentligen tål jag itne choklad, men den var så god, så jag tar en bit till! OK??? är det normalt eller? Tar du livet av dig, så tänker inte jag ringa din mamma o tala om det faktiskt, för jag har inte tvångsmatat ngn... hallå? Man ska inte äta choklad om man inte tål det faktiskt, det är inte vettigt... Inte vettigt alls!!

Sedan idag, så pratar jag med en vän, då får jag höra.... " ååååh, jag hörde att du träffade lite folk i helgen, ngn som nästan är lika trevlig som jag......! Som inte tål kladdkaka!"   Morr säger jag! hur skulle jag kunna veta det! Aldrig i livet att jag är snäll igen, jag dödar ju tydligen folk hahahha.... Men han åt upp nästan hela!! Då ärdet nog inte mitt fel om han dör eller? Den var faktiskt himla smarrig, helt perfekt om jag skall vara ärlig, o jag har aldrig bakat kladdkaka... jäääää ibland har jag röta alltså.... IBLAND!

Anyhow... jag hade en himla trevlig helg! Det blev dock ingen skräck igår, förutom the Shining, men då visste jag ju vad som skullle hända.. Det var den enda jag sett, *phew* Så den va inte så läskig. Men tomtemaskinen was the shit! Ny jultradition! jag lovar.. O mucklorna, dom är ej att förglömma. Det vill jag lova!

O fredagen var faktiskt riktigt mysig den med.... På kalas hemma hos min kära mor, hon fyllde ju år den lilla älsklingen! Mamma är en stor flicka nu =) Åt lite tårta, myste lite, träffade min 26 dagar gamla brorson, som skall heta Luca =) Såååååå himla söt... En liten pluttis, skitlik mor sin, men med brorsans grop i hakan. Gulle! jag tror han tyckte om mig minsann, för han blev så lugn i min famn... Gosnos! Får komma hit oftare, kan ta hand om plutten. Sedan blev jag trött, o behövde plugga, så jag åkte hem igen, satt o läste en stund o gick o la mig alldeles för sent. Inte bra alls faktiskt!

Men nu är det plugg igen. Får la se om jag har ngt vettigt att säga senare! puss bejjbi. Du är så himla mysig. Glöm inte det! Jag tror att jag säger det för sällan.... Men dig tycker jag massor om =)

Kommentarer
Postat av: J

Haha, ta det lugnt med kladdkakan där alltså - naturligtvis är det inte ditt ansvar ifall någon som är allergisk äter av den (såtillvida att personen ifråga är gammal nog att förstå att denne är allergisk och att det inte är helt bra att äta då).

Tycker dock att du ska försöka se det positiva i det hela; "ja egentligen tål jag inte choklad, men den var så god, så jag tar en bit till!" - jag menar tänk om du har rätt i att det är en dödlig allergi (vilket jag iof har väldigt svårt att tro), då var kladdkakan så god att den var värd att DÖ FÖR! Det är inte illa. Inte alls illa. Jag tror faktiskt att det var ett försök till komplimang, ta för dig!

Så, fortsätt att vara snäll - jag är ganska säker på att vänlighet ganska sällan tar död på människor. Tvärt om kan det liva upp folk istället!

Skräckkväll, huh? Haha, Tomtemaskinen har jag inte ens hört talas om, så jag gav det ett försök att slå upp filmen på "IMDb - Internet Movie Database; http://imdb.com", och får upp följande resultat; "Pettson och Findus 3: Tomtemaskinen" - jag undrar om det klassas som skräckfilm? Nog för att man kan vara rädd för gamla gubbar och katter men.. ja..

Förövrigt skulle jag även vilja tillägga att "grabbar" faktiskt kan vara bra på annat än att vispa grädde! ;P

2008-01-27 @ 19:53:37
Postat av: Anna*

Hahahha, älskling, I love you!!

Jo jag vet, jag är ganska glad ändå =) Det var ju tydligen en helt perfekt kladdkaka, tänk att lyckas så bra på första försöket! Annars är det Tina som bakar kladdkakor, o jag som bakar paj! Blev ju faktiskt bjuden på blåbärspaj av gossen för ett tag sen, som han bakat själv.. oj oj oj, så jag kände mig nästan tvungen o bjuda tillbaka med ngt.... Ville ju inte döööööda honom dock!!! buhu... Fast han dog inte.. Får bara lite utslag av choklad tydligen. Inte så farligt i sammanhanget, dock kanske inte det roligaste! =P

Hehe, om du läser noga står det faktiskt "Det blev dock ingen skräck igår, förutom the Shining". Det betyder att skräckkvällen blev utbytt mot en schizofren blandning av filmer. Dock ganska trevliga sådana, i det stora hela!!! Pans labyrint var en överaskning! 1, trodde det var en barnfilm. 2, trodde den var engelsk. men tjiiii fick jag, för den var spansk o ruskit brutal emellanåt. Ajja...

Pöss

Postat av: J

Haha... Jo okay, det där är bra om du - till exempel - skulle söka jobb på ett kafé; "jag gör kladdkakor som är så goda att de är värda att få utslag för!" - kan till och med anses bättre än om de vore värda att dö för, jag tror nämligen att kaféet vill ha sina kunder vid liv.

Ojdå. Ja, jag läste fel - förstår dock inte hur jag helt kunde missa "dock ingen".. Det är inte så lätt alla gånger. Jag skulle själv ha föredragit en "schizofren-blandning-av-filmer-kväll" framför en "skräckfilms-kväll", genren "schizofren-blandning-av-filmer" tilltalar mig mer än "skräck" som jag tycker är ganska tjatig;

"En snäll kille. En snäll tjej. Ett mysterium. En mördare. Massa mörker och skrik. Och i slutet visar det sig att killen egentligen var en alien och tjejen var den onda mördaren i den svarta förklädnaden." Sådär ja, ett manus till en skräckfilm.

2008-01-27 @ 20:34:12
Postat av: Anna*

Ey, jag är tjej, om du är snäll kan vi filma!! Fast isåfall får vi ändra lite, för jag är tjej o född i mars, which makes me a marsian? Eller?? =P
Goddamn jag är trött!

ge mig en kram!?

2008-01-27 @ 21:35:38
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: J

Well... Jag är också född i mars så vi kan båda vara aliens, som tagit form som människor. Så kan du baka mördande kladdkakor som jag kan lura i folk (eftersom att du får för dåligt samvete) -- i slutet får du dock vara beredda på att vi blir avslöjade och typ dödade av jordborna :O Jag tror vi har en storsäljare här!

En kommentar kommer lastad med en kram och vidare utveckling av ett skräckfilms-manus! Inte illa. ;)

2008-01-27 @ 21:49:12
Postat av: Anna*

Intressant utveckling!! det kan nog fungera ganska så bra tillochmed, men om du ska lura i alla smarta jordbotjejer en förgiftad kladdkaka så får du tamejtusan ha en jädra massa charm, det kan jag lova dig.. men för övrigt, varför dödade? Vi kommer ju förtrolla världen med dessa gudomliga kladdkakor, och långsamt förgifta alla så när de väl inser vad som hänt är det för sent... och bara marsianer kvar. How bout that plan?!

2008-01-27 @ 22:02:04
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: J

Om jag kan ta form som en människa, borde jag väl kunna ta form som en -charmig människa-? Fast jag hade nog räknat med att du skulle göra kladdkakorna så oemotståndliga att min charm skulle spela mindre roll.

Det får mig att tänka på Transformers -- har du sett den?

[Mikaela och Sam sitter och åker runt i en av robotarna som tagit form av en bil, en "piece of crap Camaro", och så säger Mikaela...]
Mikaela: You know what I don't understand?
Sam: Hmm?
Mikaela: Why, if he's supposed to be like this super-advanced robot, does he transform back into this piece of crap Camaro?
[Bumblebee (som roboten heter) bromsar och stannar mitt i en tunnel. Sam och Mikaela går ut]
Sam: Oh, see, no. That doesn't work.
[Bumblebee vänder om och kör iväg]
Sam: Great. Now... see? Fantastic. Now you pissed him off! That car is sensitive. I mean, $4000 just drove off!
[Bumblebee balacerar upp på högerhjulen medan han passerar förbi andra bilar. Han passerar en "2009 Camaro" och transformerar sig själv till den bilen och återvänder sedan tillbaka till Sam och Mikaela]

(om du inte sett filmen kan du se klippet på youtube: http://youtube.com/watch?v=pPej7jj5x-I)

Förövrigt är det ju klart att vi måste dö! Skräckfilmer slutar så. Vi blir avslöjade och dödade. Dessutom behövs det massa alienblod och sådär för att det ska bli en riktig skräckfilm!

2008-01-27 @ 22:32:05
Postat av: Anna*

Har icke sett transformers faktiskt... Och om kakorna skall bli oemotsåndliga får jag nog öva lite, fast ajja, hitills har de gått fint =P Av två möjliga har en blitt för torr o den andra perfekt.. å var det ändå, 5 år emellan, jäää..

Men du, vad säger du om att bryta normen, och göra en helt egen variant? Vi dör inte!!! Då blir det ju nästan läskigare, för antingen tror folk att det kommer en tvåa.. Om filmen är kass då vill säga.. Annrs så är det ju på riktigt.. OCH SÅNA skräckfilmer måste ju vara värre... Tänk dokumentär!!! I like it!

2008-01-28 @ 12:02:20
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Berg

Måste bara fråga dig Anna, hur gammal är du?
Du ser ju ut att va kring 17 års åldern men skriver som en fjortonåring!
Detta är en riktigt dålig blogg, lägg ner skiten och gör något vettigt om dagarna istället!
Och om detta är de du vill göra så börja skriva gramatiskt rätt.
De va det jag ville ha sagt med detta :)

2008-01-28 @ 16:31:27
Postat av: Anna*

Jadu Berg, jag är faktiskt inte 17 (längre!!) och jag struntar i att skriva grammatiskt korrekt av en enda anledning: Det är inget forum för svenskaundervisning! Sorry hun, men vill du läsa korrekt skriven svenska, eller vad du nu vill ha så finns det andra platser för sånt dravvel!!! =)
jag skriver som sagt inte för att du skall bli tillfredställd utan för att jag skall bli det och jag trivs ganska bra med hur jag skriver, stavar, whatever! =)

Sorry bejjbi, but i wont change because of you=)

14, 17... Mmmm ja kanske det. Då ser jag la ut som ett barn. Kanske ja slipper rynkor ett tag till då?

2008-01-28 @ 17:22:22
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Anna*

Haha, en tanke föresten, du stavade väl inte heller helt rätt??? =)
Gulle, jag gillar dig!

2008-01-28 @ 17:40:59
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback