Annas memoarer. part 3

Hejsan =)
Allt gott i solen? Jag tänkte nämligen fortsätta lite med den oerhört tragiska berättelsen om mitt liv. What to say? What to do? Ja det är la bara att tugga i sig och göra det bästa av detman har eller vad säger du?? =)

Jag har faktiskt alltid vart oerhört blyg, när jag var yngre så vågade jag inte prata med mina äldre kusiner, jag svarade om de talade med mig, men jag ansåg mig inte "värdig" att snacka med dem om du förstår vad jag menar? Det tog faktiskt många år innan vi började tala, dvs att jag kunde ställa frågor till dem med inte enbart svara ... Det är rätt intressant tycker jag, detta i samband med att jag var den som fick ungarna hemma hos oss att öppna sina hjärtan till mig?! Men det handlar väl även om hur maktbalansen ser ut, samt livet i övrigt. I sällskap av mina kusiner är jag den lilla oerfarna och den som ser upp till dom, därmed inger de mig respekt. Men i sällskap av de trasiga barnen hemma hos oss, så är jag den erfarna, jag den de ser upp till och vill vara som.

Anyway, den här blygheten eller vad man skall säga har ju dock inte vart i alla sällskap, inte när jag känner personerna. Jag är som sådan att jag vill känna av gruppen jag vistas i innan jag öppnar munnen och talar. Jag vill veta och känna av stämningarna som råder innan jag ger mig in i leken. Därför kan jag sitta tyst i en diskussion, om jag inte har något att säga. För att sedan när jag väl säger något vara den som går vinnande ur diskussionen om du förstår hur jag menar? Mamma var inte riktigt lika glad över denna egenskap som jag är/var, detta eftersom hon då förlorade våra diskussioner och det är ju inte helt okej som mamma =) Fniss! Enligt henne kan jag lyssna en evighet för att sedan med en enda replik sätta huvudet på spiken och säga precis det som bör sägas. Därför är det inte så kul att diskutera med mig. Inte om man vill vinna, av någon anledning är jag skitjobbig att diskutera med, för jag vänder och vrider på orden tills min motståndare säger emot sig själv. Som tur är tycker ja inte det är särskilt roligt att diskutera, om nu inte ämnet fångar mitt intresse. Men det händer inte så ofta. Folk har för vana att diskutera relativt tråkiga ämnen. Shit happens!




TBC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback