Jag tror jag är en tantmagnet!

Tja, har precis ansat min rhododendron för typ 7e gången i år... Fan vad dom växer alltså!! Anyhow, tog in en bukett o ställde i en vas på vardagsrumsbordet... kan bli najs, är så himla fina blommor på alltså! mm mm mmmm... Har jag föresten berättat om min extra-mormor som jag möter på spårvagnen ibland? Hon är väl 178 år gammal ungefär och tror att jag heter Johanna, för det är alltid vad hon kallar mig. Vi sitter o pratar om hennes man som gått bort för ca 20 år sen, och om hon ska till sjukhuset eller något annat dagsaktuellt.. Himla mysig liten tanta måste jag erkänna... Lite obehagligt dock om hon känner någon som heter Johanna, typ hennes barnbarn... Så berättar hon att hon har träffat henne på vagnen nu igen. Dom kanske låser in henne för att de tror hon är sjuk?! Det vill jag ju faktiskt inte medverka till, men jag tycker så synd om henne... Och hon blir ju så himla glad när hon ser mig! Lilltanten... jag vill bli som du när jag blir 178 år gammal!

Sedan har jag för övrigt en liten madam som är i ålder med min extra-mormor, fast denna bor i mitt hus. Hon kom förbi när jag klippte min övervuxna grönjäkla buske o tyckte jag var lite dum som klippte sönder den fina.. sedan pratade vi lite om påskliljorna och om hennes vän som har citronträd på sin balkong, precis som hon har!!! Och om jag var sugen på kaffe eller citroner någon gång så skulle jag bara komma förbi =)

Jag tror jag är en tantmagnet!


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback