Min okända moster...

Min mamma var hos en dam idag som ser lite mer än oss andra. Den här madamen berättade om min moster som tyvärr dog innan jag föddes. Men döm om min förvåning, när min moste berättar saker om mig för min mamma, saker jag inte berättat för någon och min mamma sedan ringer och talar om det här för mig! Sicken moster va?! =) Inte för att det var privata saker, men jag antog att det var upp till mig att berätta dem. Hon berättade bland annat om min blogg och att jag skriver på ett sätt som man inte brukar göra, att jag krånglar till orden och använder egna uttryck. Jag tycker sånt är lite läskigt. Men samtidgt berättade hon att hon vakar över mig, för att hon känner igen sig själv i mig och mitt sätt att vara och det känns faktiskt skönt. När jag var yngre så saknade jag faktiskt henne, även om jag aldrig hade träffat henne. Det är också en känsla. Att sakna någon man aldrig har mött. Jag vet att mormor har sagt att jag påminner om henne, men jag visste ju inte om det var så. Jag vet inte om det är sant nu heller, men det är en lite annorlunda känsla iallafalla...

Har du någon som håller ett öga på dig, någon som vill ditt bästa?!
Jag trodde att jag hade en kille som "passade" mig, eftersom det med jämna mellanrum dyker upp en herrparfym i rummet, spelar ingen roll vart jag är, han kan komma dit ändå. Nu kanske det bara är min stalker. Men jag trodde ändå att om jag hade någon andevarelse så var det snarare än man än min moster. Även om jag givetvis är glad att det är hon, om det ska vara någon.

Jag skall dit själv och träffa denna madam. Undra undra vad hon kommer att tala om för mig. Jag är rädd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback