You know ...

You know what?
Jag är faktisk väldigt ambivalent i mina känslor just för tillfället. För egentligen så är jag ganska lycklig, i stort sett hela tiden. Jag gillar itne att deppa in case you havent noticed. Men nu har jag fått oerhört tråkiga nyheter, och jag vet inte ritkigt hur jag skall hantera detta faktum. Någon du känner och älskar SKA dö. Hur hanterar man det? Sitta vid sidan av och titta på utan möjlighet att ädnra utgången. Du vet inte när och du vet inte var du kommer vara då. Men du vet att det är kort tid kvar. What to do?

Det känns lite meningslöst, för jag vet inte vad jag ska göra för att underlätta, han vet

Kommentarer
Postat av: Bella.

Egentligen behöver man inte göra något alls. Döden är ett faktum, det vet vi. Alla dör. Både du och jag kan dö i morgon. Men klart, det blir otroligt mycket jobbigare när man vet om att det är snart, och när man blir påmind om det oundvikliga. Men du får försöka acceptera det. Försöka ta dig igenom det, helt enkelt. Jag beklagar, verkligen. Och jag hoppas att du klarar dig, han med. Alla som är inblandade. Det är tråkigt, men det är som sagt, oundvikligt. Gör den tiden som finns kvar till den bästa, för alla parter. Det är nog allt jag kan rekommendera.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback