Spring!!!

Okej nu när jag är i livet så kanske jag ska tala om vad som hädne igår?=)
Vi var ju som sagt o handlade häromdan.. Det misstaget som skedde var dock att maten togs ur bagaget, men inte min handväska. Inget fel egentligen, men när jag skulle dra till skolan på möte med Eva dagen efter, så kunde jag inte hitta min väska någonstans, jag letade i mitt rum, tinas rum, köket hallen vardagsrummet rubbet!!! Men inte fann jag min rosa fina väska någonstans heller!! Då slår det mig. Bilen. Bagaget. Helvete! Så jag attackringer Tina o gnäller på att hon inte tog ut väskan ur bilen när hon tog ut maten, jag stod ju på altan o langa in den i lägenheten ju! OJ, säger hon, jag ringer tillbaka! Jag glor på klockan och muttrar för mig själv. Ja om två minuter går vagnen jag ska ta för att hinna i tid!

Men jag ringer Eva; Du jag blir nog lite sen, för min syster har min väska i sin bil och hon har kört till jobbet med den, så jag har inga nycklar o ingen plånbok eller någonting! Hon bara skrattar åt mig.. Vi lägger på o mobilen ringer igen, tina nästan skrikflåsar; eeeeeeeeh, ja sitter i bilen, håll dig hemma jag kommer! När går vagnarna?!

Jo hemma får jag nog vara oavsett eftersom jag inte kan gå utan o låsa =P

Men Tina ringer tillbaka o ber mig gå ut på hållplatsen o vänta hon kommer om 6 minuter... BRA för vagnen går om 5 minuter nämlish.... ok jag går ut ställer mig bort vid "hörnet" så jag ser bilarna och om vagnen kommer.... då ser jag Tinas bil rulla in.. samtidigt som jag ser vagnen i kurvan.. Jag tänkte ajja skitsamma jag tar nästa! Men Tina springer i full full full fart! SPRING skriker hon, men jag hinner inte du är ju inte ens här än, o du har min väska! Men jag springer med... Kom igen nu! Så vi springer springer, o växlar väskan mitt i farten o sen kommervi fram samtidigt som vagnen... Hej ho! Tack syrran! =) Nu blev jag bara 13 minuter sen till mötet med Eva! =) Men gud vad skönt att ha min väska igen, nycklar allt, ooooh sånt gillar jag! Mina saker! Mmmm... =)

Mötet gick för övrigt fint! Numera är jag ekonomiutbildad? Eller? I dont know, men jag vet iallafalla hur man ska göra. Så jag hoppas att jag gör rätt =) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback