Bokslut över 2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag gjorde något jag inte gjort på länge iallafall. Fokuserade på det som var fel och rättade till det. Nu känns det väldigt mycket bättre och att jag hittat mig själv igen. Skönt.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, jag skaffade ID-kort..... det var la på tiden..

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, 2 par.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja två st =(

5. Vilka länder besökte du?
Svea Rike och Finland.

6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Det skulle väl vara ett konkret svar på var jag kommer att bo?

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
1/3 - Min fölsedag!
8/3 - Cocktailafton, en riktigt intressant kväll på flera plan.
2/8 - Tinas kalas
1/9 - Då började höstnollningen =)
25/9 - Pappas överaskningskalas riktigt lattjo!
2/11 - Mommo dog =(
24/12 - En perfekt jul
27/12 - Morbror Jan dog =(
31/12 - En perfekt nyår

8. Vad var din största framgång i år?
Jag fick ett jobb jag inte sökt genom rekomendation och jag kom ur en mycket långvarig depression=) Det sista innebär å andra sidan att jag måste lära mig att leva med en problemfri jag.

9. Största misstaget?
Att jag inte lyssnade till mitt hjärta!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag är väl aldrig sjuk? Nej jag vet inte. Inte nämnvärt!

11. Bästa köpet?
Min säng och min tv!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Totalt sett eller på en gång? Att leva?!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, massor!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
"Hot'n'cold" - Katy Perry.
"Idioten" - Jävlar Anamma
"If I were a boy" - Beyoncé
"So What" - Pink

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Kom ju UR depressionen ju =)

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat! Men det gör jag å andra sidan jämt!

18. Hur tillbringade du julen?
Med Mor o Far, Tina, Jasmine, Juliette, Farmor o Farfar och Patrik =) Vaknade i Mölndal efter en trevlig uppesittarkväll (med för mycket förlust i spel för min del) åkte sedan till gråbo med sötis och åt julfrukost med gröt, och Juliette fann mandeln =) Julklappsutdelning och kärlek resten av dagen! Älska!

19. Blev du kär i år?
Ja =)

20. Hur många one night stands?
Nada, none, zero.

21. Favoritprogram på TV?
Desperate Housewifes, Grey's Anatomy, Criminal Minds, C.S.I., Scrubs, Simpsons, One three hill, That 70´s show osv

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte.

23. Bästa boken du läste i år?
Det vet jag inte, jag gillar den där "festliga fejs". Men det är mest för att kidsen blir så söta sen, inte så mycket läsa!

24. Största musikaliska upptäckten?
Amy MacDonald.

25. Något du önskade dig och fick?
I julklapp - en dator!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Nej

27. Årets bästa film?
Yesman? Fuck do I know... jag vet inte vilka som gjordes i år =P

28. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du? 
Jag firade med familjen antar jag, det var så längesen. Jag fyllde 24.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inte direkt.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Jag har ingen stil.

31. Vad fick dig att må bra?
Kan ju säga att en viss person fick rädda mig ur en hel del sorg som östes över mig höst. Är väldigt tacksam över att du finns!

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Pfff, vadå kändis?! Orka leka 12 år!

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Fra-lagen var lite smått irriterande!

34. Vem saknade du?
Mommo ♥

35. De bästa nya människorna du träffade?
Nya? Jag träffar helst människor jag tycker om. Med andra ord, jag tycker om alla jag träffar och umgås med!

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Uppskatta dem du älskar, och visa dem att du älskar dem. För du vet aldrig hur länge de finns i din närhet.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"So, So what?!
I´m still a rockstar
I got my rock moves
And I don´t need you
And guess what?
I´m having more fun
And now that were done
I´m gonna show you tonight!
I´m alright
And you´re a tool!"
So, so what?
I am a rock star
I´ve got my rock moves
And I don´t want you tonight!!"

-
"So what", Pink

- Angående att du kan sparka på mig, du kan trycka ner mig, men du kan inte förstöra det som är jag. För även om jag ine alltid kan plocka upp bitarna av det som var jag, så finns det människor omkring mig som hjälper till. Därför släpper jag dig och den smärta du ger mig, och går vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback