En övergiven baby...

Jag drömde en dröm igår.. Först så var det en lite knepig geografisk layout, men hey, det är la så drömmar funkar uppenbarligen?! Men men, i vilket fall så åkte jag från Korsvägen mot Torp, ändhållplatsen! men någonstans runt gamla Tv-huset blev istället språvagnen ett tåg, som gjorde att jag åkte för långt. För tåget stannade inte förrän vi var i Stenkullen. Don´t ask?! I vilket fall, där satt jag och pratade med ngn typ på tåget för han skulle ju inte heller till Stenkullen så vi funderade på om vi skulle hoppa av och ta första bästa tåg/spårvagn åt andra hållet. Sagt och gjort, vi gick av och ställde oss på andra sidan.... Tåget kom nästa genast, du anar ju vilken tur vi hade =)

Så går vi på och sätter oss, då kommer det en kille med en sån där sulky - fast för dockor! Och där har han en liten liten bebis... bebin har inga strumpor och inga skor, och bara en hopvikt filt över magen. Så jag känner på bebisens fötter och dom är helt iskalla! Så jag frågar killen om jag får ta upp bebisen, för jag tänkte svepa in "henne" i filten... Och det får jag, så när jag lyfter upp och sveper in henne frågar jag killen igen om någonting. Men då är han inte kvar!?

Så jag frågar istället de andra på tåget, vart han tog vägen? Och de sa att så fort jag lyft upp bebin så hade han sprungit av tåget! Sagt och gjort, vad fan händer nu då? Så jag fick ju ringa polisen och säga som det var... "Hej jag har en bebis vars "förälder" har sprungit ifrån. Vad ska jag göra!?"

Men i slutändan visade det sig att jag fick ta hand om bebisen i väntan på utredning och leta upp föräldrarna osv osv... Så jag får ju ringa min söta P så han tar vägen förbi en affär och köper lite baby-stuff, sånt man behöver. Sen ringer jag mamma, då vaknar jag!

Obehagligt äkta dröm... Nu hände det väl visserligen inte på riktigt, men det är väl åtminstone en av de mer realistiska drömmarna jag haft!


Just det, flickan hette Molly!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback