Life is life!

Life is life...

Fick veta igår att halva bytet är klart... Vi har blivit godkända som nya hyresgäster... Nu är frågan ifall flickan blir godkänd som hyresgäst här. Isåfall blir det flytt om en vecka!! =) Tänk va, har längtat precis hur länge som helst efter besked, så kanske vi får det denna veckan... Allt det jag oroade mig för för ett par månader sen börjar sakta med säkert lösa sig....
Klara lau 2 - check
Börja lau 3 - check
Fundera ut ex.jobbet - check
Göra sista praktiken - håller på
Få ny lägenhet - väntar på svar
Skaffa jobb - har iallafall ansökt om det

Så med lite tur trillar de sista pusselbitarna ihop med =) Det hade vart så jäkla mycket kärlek!

Det värsta är som sagt att jag redan flyttat in i lägenheten och börjat möblera den. smart Anna, smart att flytta in i en lya som inte är din! Det enda jag inte gillar med den är väl det halvnajsiga badrummet.. Våttapet, med skönt duffusa fyrkanter utplacerade på random.... LOVE! men men, det kanske går att måla, och lägga in hmm "balkonggolv". Det har jag stora och långt framskridande planer på. Sovrummet vill jag måla i lila, och  vardagsrummet med eller så behåller jag det vitt.. eller vi menar jag såklart. Fast det blir väl i realiteten jag som både målar och bestämmer färg och patrik säger; åh vad fint det blir =)

Sedan har jag käkat den här "Half baked" från ben &jerrys. jag tror det är min nya favorit brevid "cookie dough", så himla smaskig! Mums! Suttit och ätit det och vindruvor den senaste halvtimmen...  men jag tror glassen vinner. den är kall och god och mättande och himla delicious!

Livet är faktiskt ganska bra, även om jag för tillfället är sjukt trött. försöker dock göra det bästa av situationen med den evinnerliga snön genom att promenera lite och åtminståne få lite d-vitamin (det är väl det man får från solen?). Men ändå, jag hade gärna haft vår, ännu hellre sommar! Speciellt om vi skall flytta nästa helg så får det gärna tina så att folk inte trillar med våra värdefulla prylar! =)


Jag tror dock att jag är lite inne på att ta uppehåll från skolan fakitskt =) Trots att det är hmm 4 månader mindre än det tills jag är färdigutbildad! Hade vart himla kul att jobba nu. Det jag tänker är nog ändå att jag vill ha en liten mentor eller ngt i början. Även om jag både arbetat tidigare och haft praktik nu nyligen, så hade det ändå vart skönt att ha en mer erfaren kollega vid min sida..


Well, nu ska jag fortsätta äta lite. Sen ska jag ha mig en lugn och skön kväll och läsa igenom alla pm. Vi ses love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback