Mer än halvvägs!

Sitter här med examensarbetet, riktigt roligt faktiskt, men sjukt svårt att motivera mig emellanåt. Det suger ju lite om jag skall vara ärlig. Måttstocken är sisådär en 100 000 tecken om jag minns rätt det är väl mellan 30-36 sidor ungefär, är uppe i ca 64 000 så de tär ju ändå på god väg. Men samtidigt, jag vet inte, jag tror jag skulle kunna skriva bra mycket mer än 100 000, det är inte så himla mycket ändå. Avhandlingar är på hyfsat många fler.

Men men, jag tycker det är skönare att skriva examensarbete än någon hemtenta för det här handlar ju faktiskt om vad jag är intresserad av! Att det sedan finns en himla massa forskning, eller ja finns forskning sedan tidigare, gör ju också att jag kan få tillfälle att förhoppningsvis bygga vidare på den, eller åtminståne bekräfta den.
Min handledare sa på vårt första möte, "tänk bara på att inte uppfinna hjulet igen, hitta hellre en forskare som delar dina åsikter och bygg vidare på vad dom säger!" Okej...? Sedan när jag började se mig om efter litteratur så insåg jag vad hon menade.... Hon har ju "bara" gjort ett antal undersökningar av nästan exakt samma karaktär som jag tänkt göra. Så det var väl iofs roligt att hon lite ville ha feedback på sitt eget.. Eller hur jag nu ska uttrycka det. Men åtminstone inte skriva samma avhandlning som henne!

Tycker det är en riktigt skön människa. Skulle dock vilja ha lite mer struktur ibland. Nån push om man säger så. Jag kan inte allt! Men å andra sidan, genom att läsa hennes avhandlning så får jag ju en massa litteraturtips, helt gratis =)


Fast nu blir det fortsätta igen. Skriva klart resultatdelen, åtminstone för idag. Och sedan starta på diskussionen och skriva samman de delar jag börjat på. Vilket "bara" är en sådär 20 st olika... Japp!

Lycka till! =) Kram babe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback