7e

Mio my, detta är illa..
Jag kommer nog bli sjuk, usch.
Igår, då sitter jag vid mitt bord på jobbet, ungen brevid mig har hosta MILDT sagt... Rakt ut, rakt fram, ut över maten, i MIN mat... Ja, om inte alla vid mitt bord är sjuka till helgen är det ett under. Vidrigt! Så jag sa till föräldren; Låt inte ditt barn komma imorgon, det smittar ju ner alla andra här, vi kan ju inte bli sjuka allihop! Och vad tror du händer??? Jo den apan tar hit ungen idag igen! Vad ska jag göra? Jag blir helt matt.
Men en gosig nyhet är att mamman som varit höggravid nu äntligen fått sin lilla bebbe. Den är ju hur söt som helst.. Vägde 5 kg så det är ju ganska stort, men den va så liten o gosig o my god. Hur söt som helst alltså.
När man ser såna där så vill man ju nästan ha en liten själv faktiskt. Jag säger som grabben på linje 17; "Jag vill ju inte vara ansvarig för att ha utrotat hela min släkt!" Ingen av mina kusiner har fått nån bebis än. Inte en enda och jag har rätt många ändå. Men å andra sidan de flesta är knappt tillräckligt gamla för att ha slutat skolan. Min yngsta kusin är ett år. Min äldsta är väl 32 ungefär jag vet inte, vi umgås inte. Så det är trots allt ganska bra spridning på dom. Känner mig bara stressad, helt i onödan jag vet! Men min syster fick barn när hon var 17, min andra syster är 25 nu och har två små och är dessutom gift. Det är visserligen den andra med, men det tog 14 år och en liten knodd till innan de gifte sig.

De ringde från ett café idag.. I guess they want me? Ska dit på intervju eller vad det nu heter när man är på caféer.. Tss.. Jag är ju värdelös på sånt där. Är inte ett dugg bra på att träffa nytt folk, men om jag har min lilla socialo-mask på så kanske de faller för mig ? Vad tror du?
Skulle nog vara ganska kul att jobba på café. OM man gillar människor, annars lär det nog bli lite segt, ungefär som alla service-yrken kan jag tro.. Gillar man människor så kan man nog trivas, annars är det kört.  Och nej, då menar jag inte att man HATAR människor om man nu inte trivs med ett sånt yrke, kanske mer att man är lämpad för ett där man inte behöver träffa eller ha kontakt med människor för att lyckas med sin uppgift? Get what i'm saying?



Fortsätter sen ska ta mig lite fika... Tjio

Kommentarer
Postat av: Lilla Spöket

Gud, hoppas att du klarar dig från att bli sjuk! Det lät inte alls trevligt!

Postat av: Anna

Nej fy det är ingen hit, fast det verkar som om jag klarat mig ganska bra som tur är.... *phew*

2006-12-08 @ 23:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback