Alvedon-föräldrarnas liga!

Åh, herregud nu vet jag bara att jag kommer bli förkyld!
Vaknade i morse o kände redan då att näe, det här är inte min dag!
Fryser som sjuttan redan innan jag gått ur sängen.
Och när jag väl tatt på mig jackan o allt o ska gå ut genom dörren, ångrar jag mig
och tar på mig den tjocka halsduken och den tjocka mössan!
Vilket var en himla tur ska det visa sig, för det var svaaaajnekallt när jag väl stack ut novsen min!
Usch alltså.
När jag väl kommer till dagis får jag veta att det är en massa minus dessutom. Kanske kan hoppas på lite snö till jul då? Eller kanske lite frost iallafall?? Pleeease?!! Snälla John Polman, ge mig en vit jul iår?!!

Så till lunch då, jag vet ärligt talat inte vad vår sk. kock hade tänkt, men till 7 barn och en vuxen (vid mitt bord iallafall) hade han lagt 8 pannkakor. Ja det var rätt 8 pannkakor och lite rödkålssallad? Say what?? Ungarna äter ju minst 2-3 var, och sen en vuxen på det? Svältföda kallas sånt där mister potts! *morr*
Fick ju ge stackarna mackor till, annars hade dom la knappt tatt sig igenom dagen.
Men kommer ni ihåg den lilla som hosta som sjuttan förra veckan? Hon är inte frisk än, för hon har ju inte fått vara hemma o krya på sig, så nu är även den till vänster om mig hostig till tusen.
Jag fick sitta där som Jesus på korset med armarna ut och FÖRSÖKA hindra dem från att hosta rätt ut över bordet o maten o alla oss andra.
Så, God Jul på dig med alla underbara föräldrar som hellre ser till att de kan gå till jobbet och jobba för att glädja chefen än att ta hand om sina barn så de kan få vara friska och orka med en dag på förskolan.
Nej det är inte alls barnmisshandel att skicka barn med snor från novsen och feber till dagis, för att vi sedan ska få ringa mor o far efter en timme eller två o säga att barnen inte orkar med dagen!
Nej det är inte alls illa att dom inte ens känner sina egna barn tillräckligt för att veta när dom är krassliga.
Nej det är inte alls på oss lotten faller att vi ska hålla dom friska? Ehm...

Irriterad blir jag!
Nu ska jag gå o laga lite mat, får la se hur många dagar jag kan hålla mig frisk.
Semester på torsdag.... Och en frisk sådan I hope!

Morr åt halva världen idag! Puckon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://gratisgen.se/?ref=33729 bli medlem idag så har du även chansen att vinna en lcd tv på 32"!
Kostar absolut ingenting att bli medlem, så vad väntar du på?

2006-12-18 @ 16:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback