Lördagens underliga händelseförlopp (update)

Hallå ja,
Dags för återgivelsen av gårdagen månne?
Är det då dags för detta återigen.. Ja det är la så, men å andra sidan är det himla kul för min egen del o läsa om et i efterhand, er andra bryr jag mig egentligen inte om, om ni inte var med... Hehe eller jo nån kanske.. Okej jag bryr mig... My bad!
Sorry!?
drinktoa blvd
Anyhow..
Kvällen börjar med att jag sitter o förfestar med syrran min... Yes trots att hon banga tvätten totalt..hehe.. Men å andra sidan städade hon bort julpyntet! Blääk, jag gillar inte sånt faktiskt. Illa.
Redbull vodka. En klassiker. En goding. Ständigt aktuell!
Lite granna som Par i Damer, fast inte riktigt lika uppskattad...Hehe.. Och när klockan börjar närma sig 9 börjar jag bli klar alltså, trot eller ej. Så vagnen kommer o jag hoppar på. Snackar en stund med en norris jag känner, som för övrigt försöker övertala mig om att jag bor på landet. För 10 min från city i hans stad ligger på en stor åker eller vad det var. Men men, vissa har ju lite fler folk i staden än andra? Ehm.. (Skön bild jag hittade där oppe va?)
Traskar så min lilla gata fram.. Även kallad Avenyn i folkmun, ganska trevligt ställe faktiskt. In på Babar, för att möta samma vakter som igår, "den Desperate och den Ärlige". Spännande. Vet dock ej om dom känner igen mig.. Det verkade så.. Där oppe sitter min söta dam, hennes bror och fru samt storasyrran. Vi sitter o snackar en stund o sedan trillar även drinkarna till rätt bord. Rom o cola, en favorit i repris, samt redbull vodka, as always =)  Du ser ju själv på bilden att man bara älskar dom! Hur kan man inte älska en "drink"/grogg som lyser i neongrönt när man fotar den?! Helt priceless juh!

nordeasiba

Så kommer då stunden när vi skall gå. Vi går ner får våra små kappor, när Sara upptäcker att det fortfarande regnar. Jag har ju kvar mitt Siba-parably från gårdagen, men Sara är ju helt utan. Hur ska detta sluta? Då kommer den Desperate, ler brett och räcker fram ett Nordea-paraply.
Jag menar, underbara människor! I love you! Babar är min nya favorit! Topp-poäng alltså! Två ställen på avenyn har topp-poäng, det är Babar och Nivå! Vi går tvärs över gatan för o ta ut en liten nätt summa att röra oss med, men döm av min förvåning när jag tagit ut mina små ören och ser Daniel stå där. N'är jag kikar till höger ser jag även Jimmy och Mattias... Vad är detta, vilken trevlig slump =) Står o jiddrar en stund o sedan ska dom till Bk o käka, fine, det får dom la, men drar däremot över gatan igen och in på Nivå. Då möter vi ju Per och hela 25-årskalaset... Sicken chock dom kom in till stan. Dock hade dom vart i kön på Nivå eller vad dom nu sa, och bestämde sig för att gå till Rockbaren istället? Nej nej nej, hur kul kan det vara? Säkert jättekul iofs, hehe, aldrig vart där. Ni får göra om min till rocker först. Går det? =) Tjötar en stund men går sedan fram emot kön o ställer oss så snällt när Sara säger högt; Det luktar korv!!  Och det gjorde det faktiskt för snubben framför äter såna.... Tsss... Vi börjar prata med killarna som står framför oss, när någon rycker tag i min kappa. WTF?! Då är det lilla söta Linda som står där framför o ler... Vi hoppar fram ett par steg o vips så hag jar fått ett ansikte på denna mysteriösa madam kallad Annelie, och Linda har i sin tur fått ett ansikte på Sara. Slutet gott allting gott?! Alla verkar ju vara ute idag alltså!


Väl inne på stället studsar man omkring o är lite lagom happy sådär som vi brukar... Så trillar vi in på R'n'b-rummet eller vad man ska kalla det högst opp o springer på ett par klassisar till Sara. Vad är detta? Känner vi folk nu eller? =) Då ringer telefonen min, jag känner hur väskan skakar till.... Jag kilar ut på balkongen o svarar, gissa vem?! Josefin!!! Hohoo. dom står utanför vårat palats och ska in.. Är inte livet underbart? Så vi smiter till Röda Rummet och ska precis beställa något spännande när jag får mig ett nyp i baken... Ilsken vänder jag mig om för att finna den lilla söta stå där och le från öra till öra. Då är man ju inte arg länge alltså! Vi blir snabbt introducerade för "Karlstad" (?)-borna, men men, jag förstod inte riktigt vilka det var så jag vinkar o ler o beställer 2 Redbull vodka istället... Fel av mig, 3 en till José med!! Anna Bö är även hon med, vilket var en chock henne har jag knappt sett sen gymnasiet!

Just det, sen satte vi oss i sofforna där i Röda Rummet o softa lite medan de andra sprang omkring o myste jag visste ju inte ens vilka det var.. Så orka springa efter..Haha.. Tappar ju bort dom ganska lätt.. Linda tappade jag väl bort i stort sett hela tiden med, vi har la kanske inte samma musiksmak? Vad vet jag.. Men sprang på henne där ibland med en öl i hand.. Hehe.. Anyhow efter att Ja, Sara o José satt oss i soffan o blitt fotade o lite annat bös så drog Josefin till de andra folket medan vi satt kvar o chilla lite.. Då kommer en kille, så jääääääkla mycket Sara att det är synd om honom, o hans kompis o sätter sig vid oss o presenterar sig.. Haha... Illa! Ser vi så desperata ut eller? =P De är la ganska trevliga o prata med o sådär fast jag kände mig lite fångad i fällan "hej-min-kompis-gillar-din-kompis-så-nu-måste-jag-gilla-dig!" Och det är ingen hit! Nej nu ska jag vara snäll, dom var jättesnälla, men personligen kan jag ju bara säga  att jag var där för o vara med Sara hennes sista kväll, o inte flirta upp ngn Gymnasielärare från Kortedala... Well well, vi gick o dansa ja o Sara o dom stod la i nåt hörn o glodde... ( "Jag går inte härifrån med någon annan än Carlos!" Minns du den repliken bejjbi??? =P ) Skulle beställa nån till drink så kommer en liten fjant fram o pussar mig på kinden;
"Nej men heeeeeeej, det är ju du!"
Ja vem skulle jag annars vara? Någon annan??  Haha.. Vet inte ritkigt vad han ville, men när han sa att han skulle köpa mig en drink blev han lagom snopen när Sara vände sig om ger mig min drink, pussar mig på kinden, tar min hand och går iväg med mig... Haha... Ibland blir det bara för perfekt för att vara sant! Lite "Studs-diss" över den du!
Blev lite smått oroad när jag spran på Linda o hennes vän igen, och dom kommit på den perfekta killen i bekantskapskretsen att presentera mig för... Känner mig lite som en trasdocka ibland faktiskt.... Illa! ;o)

Tro det eller ej, men jag gick faktiskt ganska tidigt igår... Vid 3 kanske.. Blev så hungrig så jag ville ha min kycklingrulle från Beckmans... Mmmm, så jag tog mig en liten adjökentur inne på stället o vinka lite, o sen begav jag mig. Shit, det var la det mest pinsamma igår tror jag!!! Anyhow, tog mig ner till Kungsportsplatsen och ställde mig i kön... Då kommer det en liten pojke, vad kan han vara 18 knappt från Dalarna eller nåt o börjar pilla på min mössa;
"Åååååh, den var jättefin, vart har du köpt den??? Jag vill ge den till min tjej!"
Haha... Jadu, man springer alltid på skumt folk i kön till Beckmans =)
Det stod även en brittiska där o smålog lite finurligt åt mig... Jag vet inte vad det var med folk igår, men uppenbarligen var min mössa en hit! Så det var väl ganska tur att jag köpte den då!

Ska jag vara riktigt ärlig, så är jag sjukt nöjd med gårdagen alltså..
Jag älskar mina vänner, ni är helt underbara! Jag är så glad att ni finns!
Ni förgyller mitt liv nåt så fruktansvärt mycket faktiskt..
Även ni som inte var med mig ute igår =)
Och om ni nu skulle missat att jag älskar er, så är det himla synd för det gör jag verkligen!
Tack att ni finns mina små änglar!!!

puss


Nej igår var bara för mycket alltså... (Jag fortsätter eventuellt senare.... )  NU tänkte jag ta mig en god liten smörgås med köttbullar och rödbetssallad på. Den du! Smaskens!

kötbullemacka

Tjing bejjbi!

Kommentarer
Postat av: José

Tack för igår tjejen! Hade skitkul! (Dom kom inte från Karlstad, det var dalarna, sthlm, arboga degerfors mm, men whatever)Snygg bild på dig och Lo, men hade inte du ett rött linne, på bilden e det svart??

Postat av: Anna

Hehe, jo men det var inte ens ifrån igår..hehe.. Det är från BLVD för nått år sen eller 2.. Men så ful bild att den bara var tvungen att hamna här =)

2007-01-07 @ 14:23:43
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Lilla Spöket

Du har helt rätt, man kan inte stå emot neongröna drinkar!!!

Tack för att det är någon som saknar mig!! ;=) Var trevligt att höra!

2007-01-07 @ 15:18:54
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback