Ditt högpannade ärkepucko!!!


Alltså okej, det är inte svårt att åka spårvagn.
Det är inte svårt att lista ut hur man kommer från ett ställe till ett annat om man står på hållplatsen och kollar in tidtabell och karta.
Det är inte så svårt att läsa vad som står på skyltarna och sedan följa uppmaningen.
Men nu när jag åkte hem från Vfu:n så står det en högpannad kärring innanför de gula markeringarna;

"Stå inte här under färd. Du skymmer föraren".

lyder skylten. Hon läser skylten, ser på markeringarna och ställer sig innanför. Precis framför framdörren så att chaufförn inte kan se ut till höger.
Okej. Begåvat patrask eller?!
Jag satt helt hatiskt och skickade onda tankar till henne, och jag tror hon kände det med, för hon tittade ideligen oroligt på mig. Jag är så elak! Jag kunde ju i och för sig skickat;
"Gå o sätt dig du står i vägen!"
Men det är inte riktigt lika skojjigt att vara snäll alla gångner. Så jag vet inte, hade blickar kunnat döda, hade hon nog vart en askhög nu. Tur i oturen kanske.... Så säger chaufförn till henne;

Du står i vägen! Jag ser inte ut genom fönstret! Du får ställa dig utanför markeringarna eller gå o sätta dig!

Vad gör det högpannade puckot dådå??! Jo, då flyttar hon sig 30 cm bak i vagnen FORTFARANDE innanför markeringen och säger;

Men jag ser så dåligt, jag måste stå här så jag vet när jag ska av!

Jahaaaaaaaaa, eller så kan du ta ut de där förbaskat fula öronpropparna du har och lyssna på vad som sägs i högtalarna! För de talar faktiskt om vilken station det är innan man kommer fram! Smart funktion va?! Usch!
Det är som sagt inte så svårt att åka vagn.
Det är inte svårt att lista ut hur man kommer från ett ställe till ett annat om man står på hållplatsen och kollar in tidtabell och karta.
Det är inte så svårt att läsa vad som står på skyltarna och sedan följa uppmaningen.
Men det måste vara jäkligt svårt att vara så korkad att man inte förstår vad man läser, förstår vad man hör eller förstår uppmaningar från omgivningen!

Ett tips hade ju varit att lägga sig i sängen igen och ringa efter hemhjälp.

Det tragiska är,
hon var kanske bara runt 35. Suck!

Kommentarer
Postat av: Lilla Spöket

Gaaah! Jag kan verkligen bli tokig på sådana människor! Det absolut enklaste är ju att fråga chauffören om hon/han kan säga till när man skall av...enklaste latmansversionen!

Postat av: Anna!

Jamen eller hur! Okej att man är orolig för att man ska missa ibland, men säger dom det i högtalarna och omman vart lite smart o kollat opp vad hållplatsen innan heter så är det inte så svårt att komma rätt trots allt. Hmm..

2007-05-09 @ 15:10:55
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback