Många drömmar...

Egentligen kan man ju undra vad jag gör inne en dag som denna?!

Jadu, det vet jag faktiskt inte, jag tror att jag har gått och blivit deprimerad. Jag gör ingenting! Jag bara är, knappt det! löjligt faktiskt. Deprimerad både vinter och sommar! Tjena! Tog mig ut en sväng förut, jäkla gött faktiskt, satt och solade lyssnade på musik o läste en udda bok jag hittat i bokhyllan som jag inte läst tidigare. Vetefan vart den kommer från faktiskt, den är på engelska dessutom! Men men, den är inte heller särskilt bra så jag vet inte =) Kan vara en sån udda "bytesbok" från när jag var utomlands sist... Vilket var... ehm 2005? Jag vet inte, det brukar ligga såna på hotellen, som man kan byta med när man läst ut sin pocket...

Jag skulle vilja ha en sådär 50.000 nu i sommar, det hade vart skönt. Så man fått köpt allt jag vill ha!

En ny säng!
En taklampa till sovrummet!
En diskmaskin!
En symaskin!
Nya skor!
Klacka om mina gamla skor!
En balkong?! Kan man köpa dom?
En vovve!

Sedan hade jag nog vart nöjd.... Sedan finns det ju alltid saker... som vita lakan. Jag har kärat ner mig totalt i helt vita sängkläder. Möjligtvis ljust grå tillsammans med vitt! Vita badlakan! En tvättmaskin hade också vart najs iofs, men vi har inte plats för det, så det får vänta!

En realistisk plan då;

I höst får jag ett jobb, grattis till mig!
Då är väl prio 1 att köpa en ny säng, om vi nu inte får lite flax!
Sedan ett gymkort till mig.
En taklampa?! Om vi inte fixat något innan dess.
Sedan en symaskin.

En hund blir väl av först om några år, "när vi har en trädgård" vilket blir när jag är ungefär 40 i den här takten. Det är väl ungefär i samma veva vi får barn då... när man ändå är hemma...

Problemet med en trädgård är oftast att den sitter med ett hus! och vart detta hus skall ligga är vi inte överens om tror jag. Jag hade väl inte klagat på lerums kommun, han vill väl mot mölndal... Frågan är vem som vinner?

Ja, drömmar är alltid trevliga. Får se vilka som blir förverkligade i sommar! Ett par veckors kärlek hade vart skönt.

Jaa på tal om det! Mitt mål är också att någon inom en inte alltför snar framtid äga en sommarstuga, med vatten runt hörnet... fatta vad skönt. Åka dit på somrarna och pyssla i trädgården! Odla potatis, tomater och annat gott.... Och alla äppel, plommon och körsbärsträd sen... eller alla bär... ja en trädgård ska jag ha!


Men nu ska jag väl börja laga mat. Det är väl snart den tiden på dygnet! Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback