Varför sån stress att bli vuxen?

Yo,
det är lördag idag, visste du det? Det är inte alla som känner till det faktiskt, men den sjätte dagen i veckan brukar kallas lördag, och den ska tydligen vara en ledig dag för många också.... Riktigt intressant det där... Men men det var väl inte DET vi skulle tala om idag heller.. Nonono... idag är en sådan där lördag då jag skall gå till kyrkan! Ja du såg rätt, jag är rätt chockad själv! Faktiskt! Men klockan 12 idag skall jag befinna mig i, eh, ja en kyrka i allafall. För min älskade gulleplutt Jasmine har tydligen växt upp och blitt en stor tjej!

Dont ask me when that happened!

Att hennes kille går i gymnasiet ska vi inte ens beröra, bara rysa lite åt... Fasligt otäckt såna där gymnasister alltså! Men men, kyrka, idag, klockan 12! Skall sitta på konfirmation, och lyssna på ett skådespel? Jasmine skulle tydligen vara Jesus också, fast hon skulle inte bära och spikas fast på korset, bara sitta på det.. Jag vet inte så mycket om bibeln kanske, men jag hade för mig att killen dog! Men men...

Vet du vad min vilda lördagskväll sedan innehåller? jo det skall jag tala om för dig, familjemiddag, och massa prat... Sedan blir det nog faktiskt hem och se på film.... ooooof, I know. Du tänker; HardCore! Jag tänker; Gammal! ja lite åldersnoja har jag. Inte egentligen, men i jämförelsen med andra. T.ex. såna som inte har pluggat vidare efter gymnasiet. Vad gör dom? Jo antingen är dom singlar och ute o partajar arslet av sig, eller så sitter de hemma med sina bebisar. Jag vet inte om nåt av det lockar särskilt mycket dock. Fine, jag behöver väl kanske inte ragga direkt. Men ändå, betyder det att man måste skaffa barn direkt? På tal om det, en kompis som dejtade en tjej var tillsammans ca 10 dagar, knappt, innan de fick veta att de var med barn. Det var ett par år sen, nu villa volvo vovve och barn nr 2 på g. Ibland går det fort, okej det är ett radhus! Men vafan!

Sedan min mobbro, han var inte tillsammans med sin tjej än när jag blev tillsammans med P. Men likt förbannat ska han gifta sig i sommar, har en knodd på inte vet jag hur gammal, ett halvår?! Det är lite som att folk är så jäkla måna om att vara unga tills de plötsligt fattar att dom är gamla och då ska dom ha allt på en gång! Visserligen är jag förlovad, men det har jag ju vart ett tag, och kommer vara åtminstone 1-2 år till. Vi tänkte att det är ju bra om båda gått ur skolan och har jobb, t.ex. innan man börjar beta av kostnaden för den dyraste festen i våra liv? No!?


På tal om det, vi har ändå ganska mycket klart för oss, INGEN kyrka t.ex. why? Jo för ingen av oss är med i kyrkan till att börja med, inte heller konfirmerade, alltså inte så värst troende. Därför kör vi borgeligt. Why? Jo för att då kan man ha festen på samma ställe som vigseln är. Alltså slipper man det där trista momentet när alla ska ta sig från kyrkan (som alltid ligger görlångt bort från festen!) till festen, och sedan vänta på brudparet.... BÖK! Orka sånt.... Nej, vi kör på samma ställe! För min del gärna utomhus till en början, sen kan folket få göra lite övningar o lära känna varann, o sen kan middagen börja =)

Nu är jag faktiskt lite trött på det här, så nu ska jag gå och sminka mig och fixa håret. Hoppas jag blir söt idag! Min kära sambo är ju ute och gör det han älskar mest. SPELAR GOLF! Sicket kött, men men, han dyker la upp sen framåt kvällen.... Kan man ju hoppas! Kram på dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback