Sjukskriven?

Tjena, igår var faktiskt första gången jag sjukskrev mig. Jag visste inte ens hur jag skulle göra! =) Så ofta är jag hemma.... För vadå blir ju frågan? Jadu, för den oerhört sällsynta sjukdomen förkylning faktiskt. Tro´t eller ej! Men om min stubin i vanliga fall är runt en 40 cm var den denna vecka runt 2 mm. Jag gick från vanlig till att explodera. Snacka om att vara konsekvent?! Njae det var inte så kul. Att jag dessutom inte tålde de ljud barnen gav ifrån sig är väl också ett tecken på att jag kanske inte skall vara just där, just då.

Så sagt och gjort, jag sjukskrev mig och när jag kom hem igår, sov jag från lunch till, ja, när p kom hem och väckte mig. Även om jag har sovit mer än tillräckligt så är jag fortfarande trött. I hela kroppen... Och den där irriterade, pulserande "grejen" under ögat, har inte försvunnit än =)

Men det är skönt att bara kunna vila sig när man vill, tyvärr är halsen värre än igår och även förkylningen. Så jag vet inte riktigt vad det är som händer... Sitter här med min stora varma morgonrock och halsduk. Så jag hoppas det inte blir än värre imorgon, utan att jag faktiskt kommer över kullen och kan gå tillbaks på måndag...

Planen för helgen? Well, det skulle vart Drinking games idag, men det blir nog inte så... Sedan har även Dalton lite kalas, vetekatten om det blir det heller... imorgon no plans, söndag no plans.. och det är nog också vad som behövs. Min gamla kropp är mer än lovligt trött märker jag..

Ska nog vila en stund. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback