Nedräkning

Hehe, inte så värst länge kvar nu..
Ett par minuter och sedan är det julafton.
Alla knattar som väntat hela långa året.
Alla som köpt klappar för massa pengar som skall öppnas på en dag och sedan är allt slut?!

Jag fattar att många kan bli deprimerade en högtid som är så upp-hausad att den slår knut på sig själv när alla stressar som tokar för att få klapparna klara i tid, maten klar i tid, hinna träffa alla o jag vet inte vad. För att sedan sitta där på huvuddagen själv och vara så helt slut att man inte ens hinner njuta av julen.
Illa!  Men ta o strunta i det då? Gör vad ni känner för?
Herregud, spela roll om sillen inte är hemmagjord, eller om klapparna kostade 30 kr istället för 3000!!
Vad spelar det för roll, det är ju tanken som räknas!
Men det är inte det som gäller.
Jag vet inte vad det är som gäller.
Men jag ger bort klappar för att jag gillar att se deras reaktioner när de får sin present.
Att ständigt vara så kräsen att man aldrig blir nöjd för det man får?
Pretty please..
Jag orkar inte ens ta den diskussionen!

Sätt dig ner, ta en kopp varm choklad, titta på den vita himlen och önska att det vore snö.
Låt familjen eller vilka du nu firar med stressa om dom vill.
Men du kan väl iallafall försöka minnas vad det egentligen handlar om?
Och nej då snackar jag inte om jesus för den människan har jag inte mycket till övers för.
Jag menar att allt egentligen handlar om att man ska bry sig om varandra.
Ge varandra en lite extra present varje månad istället för 100 st på julafton.
Visa kärlek och omtanke alla dagar istället för att stressa in hela året på en lite månad!

Våga vara originell och lycklig för en gångs skull!


Godnatt!

Ps. Imorgon är det jag som kommer att vara först uppe vid granen och smygkika på paketen,
hoppas det bara är familjen i år. Det hade varit mysigt med lite lugn o ro.... Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback