Update

Tjio,
kom precis hem från århundradets pepparkaksbak!
My god alltså, satte ju en deg på 1500 kakor eller ngt, o tro att allt gick åt...
Vi har ju 35 barn på våran avdelning, o idag så var de där allihop med förädrar och eventuelle syskon o lite far o morföräldrar slank allt med dom också..
Det var en himla ruljans mellan alla borden o köket där de gräddades, o sen när man bakat klart gick man över till "den andra sidan" o satte sig o myste lite i skenet av tända ljus och drack lite glögg, eller saft för de små o fikade på sina egna pepparkakor.. Sicken tur att inte alla bakade på samma gång för då vet jag inte hur vi hade fått plats..., men de var faktiskt väldigt uppskattat. Jag tror de flesta inte ville gå hem, o jag vet flera MAMMOR som sa att de ätit drygt 20 kakor. Shit, jag klämmer i mig 5 kanske o känner mig helt däsig o ja jag vet inte vad.
Men, gissa vem som fick massa komplimanger för degen då??!!
Yes, "all my compliments till den lilla mörka tjejen..." Ja det verkar som att det är jag då.
Fast så värst mörk är jag väl inte? Det skulle la vara håret då kan ja tänka....Tsss...
Det är för övrigt jag som står för bakandet där... haha, varje vecka kommer nån...; Ehm, du har inte lust att baka i eftermiddag? O visst har jag det.. Så blir de inte pizzabullar så kanske de blir nått sött till kaffet !!

Har även blivit tjatad på av piff o puff att byta smycke i naveln varje dag... SÅ nu ska dom kika en gång om dagen så att jag verkligen byter varje dag, de vill se alla innan jul nämligen. Hmm.. Får la se hur det blir med det =)
Jag önskar nästan att jag hade mer intressant att upplysa din tillvaro med... NÄSTAN! Jag är helt slut som det är, så att orka med ett liv är väl att begära för mycket va?
Funderar på att ta mig lite semester på fredag, HADE tänkt gå på fest på torsdag, eller ja imon. Men det blir nog mera så att jag åker in tidigt till staden Göteborg, och gör av med mina surt förvärvade penningar på julklappar till dem jag älskar.  I praktiken blir det väl bara till Brorsan o Syrrans Ex, de andra är ju redan klara.. Det skulle la vara om ja kompletterade lite granna... Men vi får la se. De kanske inte vart så snälla, hmmm....

Tillbaka till min ständiga fråga; Vad händer i helgen? Well, lördag är klar då, då återstår fredagen, hmmm ta sig en kaffe månne? eller kanske slå på stort med ett glas skummande öl??
Fast, allt hänger ju förståss på om jag får tag i mitt förbannade visakort innan dess, annars återstår la en lugn helg.. Shit, ja har ju inte ens ett leg... damnit!

Kan la iofs behöva softa lite..
kram på dig torrboll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback