"studera fläckarna i taket"

Jag läste ett så bra inlägg av en pojk att jag bara måste dela med mig av det!!
Varsågod;


10.4.2007 01:52:02"Studera fläckarna i taket"

Låt mig berätta om en parallellvärld för er.
Det finns en sådan i nästan varje våningshus på över tre våningar.
Den kallas för hissen.
För hissen fungerar inte som vanliga världen.
I vanliga världen tränger du dig inte in i en garderob med människor du inte känner.
I vanliga världen gör du inte ett stort nummer av att studera knappar på väggen bredvid dig.
Eller fläckar i taket.
Allt detta gör du bara i parallellvärlden hissen.
Det är i hissen du träffar folk som du borde känna.
Du hälsar på dem, men har ingen aning om ifall de bor i din trappuppgång.
Du vet inte ens vilken våning de bor på, och om det bara är möjligt utrymmesmässigt, så frågar du helst inte heller, utan låter den andre trycka på sin knapp själv.
Det finns saker du definitivt inte kan göra i hissen.
Du kan inte börja prata för dig själv, eller sjunga.
Du får helst inte heller prata med den andre, för det kommer att få denne att känna sig högst obekväm.
Det är ju så oartigt att prata med andra.
Det du på inga villkor någonsin överhuvudtaget får göra i hissen är att titta den andre i ögonen - annat än när du hälsar med en snabb nick och ett ohörligt "moi".
Om du någonsin råkar se den andre i ögonen måste du snabbt slå ner blicken och studera fläckarna på golvet (eftersom du redan vet vilka fläckar det finns i taket).
När du står med tre främlingar i en hiss för fyra personer, så får du inte - jag upprepar - FÅR DU INTE röra vid någon annan.
I parallellvärlden hissen så måste alla invånare röra vid väggarna i stället för vid varandra.
Om du åker med en kompis och det kommer in en tredje utomstående i hissen, så står det i parallellvärldens lag att ni båda måste bli tysta och titta lite besvärat på varandra.
Sedan måste ni båda två spänna ihop läpparna och börja studera fläckarna i taket (eftersom ni inte har hunnit göra detta när ni har brutit mot hissens lag och pratat med varandra).

Jag är fullt och helt övertygad om att jag skulle göra en stor karriär som hisspojke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback