En sån dag..

Jaoo vi drog som sagt till havet..
Hela kustbandet var molfritt, men inlandet fullt av dem..
Så jääääkla gött, fast helt tomt på folk! Knasigt!
Men men, vi fick ju plats då iallafalla.. Alltid något!!
Låg la där o sola ett tag, tog oss ett dopp, torkade, när vi upptäcker att det största molnet på hela himmelen har bestämt sig för att åka ut på sjön.. Damnit!
Så vi åkte hem, för det såg himla mörkt ut! Så när vi kommer till Liseberg ungefär... börjar det droppa!
Vad händer? Kör nån sekund till och det börjar falla regndroppar som är ca 7 cm i diameter när de träffar vindrutan!
Shit o hjälp! Vad är detta?! Resten av himlen har sol!! När vi kommer till avfarten där vi ska svänga av hem... Då har det iallafall slutat, och inget spår av regnet syns på marken!
Så när vi kört runt berget o ser ut mot havet, eller city eller vad man ska säga, så ser man det där regnet där fortfarande! Resten av luften är helt klar och ren, men just där öser det verkligen ner... Det var för övrigt det enda regn som föll den dagen! Och det som var sådan risk för regn! My ass! Sjukt lokalt i såfall... Över Liseberg... Fniss!! =)

Vi åkte hem satte oss på altan eftersom det nu var mer än sol här.. Och myste.... När vi plötsligt drabbats av uttråkigheten.... Eller vad man säger =)
Och tänker att nä fan, vi hittar på nåt...
Vi drar o grillar! Delsjön! Lets do it!
Så det gjorde vi...
Patrik, Pattan, haha.. Han dök opp han med o hakade på... Men Henke, Theos pojke bangade, det regnade ju! Ja just det, men inte i stan =) Himla sweet faktiskt!! O precis när vi ska hoppa in i bilen ringer Erik o undrar om han får komma förbi ikväll. My gosh! Talar då om för honom att jag ska tillmina föräldrar i afton o sova där. Men det verkade tydligen vara okej!?
Jaja, vi åkte o handlade mat o grill och körde till Delsjön sedan satt vi la där till jag vet inte när, och åkte hem sen..
Efter ett tag dyker han upp i Gråbo, sjukt längesen jag presenterade en kille för mina föräldrar du!
Det var väl Micke, och det var ju inte igår jag presenterade honom direkt, hehe.
Anyhow, mor min har ju tjötat länge nu, eftersom Tina skvallrar, så via Jasmine fick jag veta att mamma visste för Tina talade med henne om mig o Erik. Jaaaa! Vi är familjen skvallerbytta! Men men, han visade väl upp en bra sida antar jag, för mamma tyckte han va söt.
Sov på övervåningen i Kennedy/Kevin/Emelie/Tinas gamla rum, många som passerat revy under åren.. Jag har dock aldrig bott där! Och det kändes lite skumt to be honest! Men somnade gjorde jag.
Att jag vaknade runt 5 för persiennerna inte var nere gjorde mig inget, hade ju ganska trevligt sällskap!

Och gissa vad som hände härnäst? Du kommer aldrig lista ut det! Okej, jag säger väl då.
Han gick..., till jobbet! Bläk! Aldrig hänt förut!
Och alltid känner jag mig som lilla hemmafrun som vinkar adjö, för jag måste ju låsa dörren efter honom!

Jobbigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback