På tal om de där böckerna...

....som jag ska skriva utifrån a "true story", dvs, skit jag hittat i tidningarna så har jag nu funnit den bästa o senaste i raden:
 Gubben var försvunnen i en herrans massa år, förmodligen drunknad, eftersom kanoten han paddlade iväg med återfanns krossad och identifierades av hustrun. Ack o ve, vilket elände.... Hon lever flera år i sorg, för att för ngt år sen när han dödsförklaras och hon tjänar multum på makens död, att; Nää, jag klarar inte detta, jag kan inte gå vidare om jag inte får begrava min man!

Nu har dock polisen fått upp en ledtråd, det påstås finnas en bild tagen för ett år sedan på ett mäklarkontor i Panama där paret posar glatt för kameran. Ett sk kort taget på de nöjda kunderna från firman. Intressant?! Hur ska detta sluta? Skall det visa sig att det hela var ett försäkringsbedägeri? Hade de hemlig kontakt alla dessa år? är det ett manipulerat foto? Visste sönerna om detta? kommer familjen att splittras nu av helt andra skäl? Mysteriet tätnar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback