Midsommar

Aight,
Jag vet att jag är flera dagar sen..Förlåt, veckor sen!!! Midsommar var inte ens förra helgen, yada yada yada, men det kommer ju nu inlägget, så vad gnäller du för egentligen? Ja anledningen att jag gnäller är att jag är så himla irriterad över att jag inte skrivit det innan, men som jag vet så TAR det tid, eftersom jag har 8000 foton från midsommarafton som jag skall sortera in eller ut och därefter infoga i inlägget. Hurra! Kanske borde göra som på nyår att jag bara infogar en himla massa kort o låter dem sköta snacket? I dont know acutally.. Har inte riktigt bestämt mig där. En sak som jag har kommit på att det stör mig är när folk har fel inställningar på sina kameror, så de visar fel datum. Sjukt störande. Eftersom jag har en sån där "skräpmapp" som jag sorterar korten i innan de hamnar i sina respektive "händelsemappar", som Min födelsedag, inflyttningsfest, bowling 7 januari, du fattar... Men om någon inte ställt in rätt datum, så blir det ju helt fucked up, o när man då får kort från flera inblandade så måste man ju tänka för att sortera. Himla dumt!
Fixa det där omgående!!!!!
Ja jag tittar på dig! Jag vill att du ska kolla din kamera med!
Punkt.

Men ok ok, jag ska sluta gnälla o börja berätta nu..
Det började redan i måndags om jag skall vara ärlig... "Vart ska vi vara? Vart ska vi vara?" Gnällspikar och velpinnar som vi är... Ska vi vara här eller där eller där eller där.. Oj oj oj, inte lätt att vara velig när hundratals alternativ uppenbarar sig! Till slut fick jag med Elin att vara med OSS iaf, det är ju alltid något. Då återstår bara den här lilla detaljen, vart ska vi vara? Det var tänkt hos Johan. Men det sket sig, så det blev i Lunden. Alltid trevligt med fester där man har nära hem...

På tal om något helt annat, en snubbe ringde nyss, o sökte mig, okej so far so normal, men anledningen till hans samtal var att jag hade pratat med honom om att köpa resturangmaskiner?! Say what?! Fan ska jag ha det till??! Ajjja...

Så vi drog upp till Jonas som bodde på Sankt Pauligatan, och jag köpte med mig lite sill o baguetter och självklart självklart självklart hade jag med mig aioli. Inga baguetter o fyllekäk utan aioli...hihi... Don't you agree baby? Så trillar vi in på festen, det var la en några stycken där.. Sitter o tjötar o tjötar o shotar o tjötar igen o hämtar dricka o mat o la fiesta börjar.

Dessa förbaskade ungar föresten, springer in på vår altan, they drive me mad at times! På tal om något helt annat igen så var jag på lägenhetsvisning igår vid Stigbergstorget, I almost fell in love, när jag såg min nuvarande lägenhet blev jag kär i den enbart på pappret och när jag såg den så var det ju kört alltså! Och den här var nästan lika bra, undra undra om jag blir kär i ngn lägenhet snart... Kan bli intressant detta..

Nackdelen med papperstallrikar är att det är lite svårare att dela på dem iomed att de viker sig när man trycker. No shit sherlock! Och nackdelen med att man är dagisfröken är att man måste dela. Det går ju inte att äta annars, orka stoppa in en hel potatis i munnen! Då dör jag ju! Ja nä så jag delade mina potatisar i köket, salladen o sillarna kan man ju äta som dom är men potatis, mon dieu! Då börjar la Elin klaga på att jag äter delad mat. Mordiska människa. Tog med oss aiolin o brödet ut o satt o doppa/dippa, vad säger man egentligen? anyhow, vi satt o doppa brödet, o softa o hade oss, himla najs faktiskt. Så sitter vi där o tjötar, o så blir de nubbe o den va la sådääääär go ren sprit liksom.. Mums! hmm

Vädret var ärligt talat uruselt men det blev ju uppehåll lagom till att jag kom dit, inte för att det hade ngt med saken att göra men ändååå =) Coincidence! moahhaha... Hade askul...

Äh skitsamma, Midsommar var en tokhitt!
Alla bilderna ligger på Facebook...  och det borde du för övrigt skaffa omgående! Do it!

orkar inte... bläää godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback