Baby love?

Ok, jag läste en artikel i min älskade skvallerblaska Aftonbladet... om en pojke knappt 2 månader gammal som kommer in till akuten med brutna ben. En läkare säger då att det krävs GROVT våld för att bryta ett spädbarns ben och att det kanske beror på att man inte förstår hur ömtåligt ett barn är. Hallå? Är du galen eller? Ser man ett sånt litet knytte, 3 äpplen högt, som inte på något vis kan ta hand om sig själv. Finns det då något tvivel om att man kanske brdebehandla detta lilla pyre med silkesvantar. Man måste hålla i huvudet när man lyfter dem, för nacken är inte tillräcligt stark för att klara detta själv. Man får mata dem, när de inte kalrar av detta själva. Det kan ju seriöst inte ha undgått någon att ett spädbarn är ömtåligt?! Eller är det bara jag som intalar mig för mycketom mänskligheten igen? jag vet inte men jag inbillar mig ändå att något av dett tas upp under graviditeten, för de har väl ändå besökt en läkare? Kvinnan måste ju vetat att hon var med barn? Om inte annat när magen blev enorm? Och när hon då hade 3 barn sen tidigare.... Nej jag kan inte begripa mig på människor som kan med att slå små barn, utnyttja små barn, eller döda dem.. Jag är inte för dödsstraff. Men straffen för dessa människor MÅSTE bli hårdare. Det måste väl vara värre att skada någon som inte kan försvara sig själv? =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback