liten kortis

Jag har faktiskt en idé, en tanke som håller på att formulera sig till en plan inne i mitt lilla huvud. Ja jag har faktiskt ett litet huvud, för jag har barnmössor, såna där vuxenmössor passar inte alls.. De trillar av.. Min keps köpte jag på Hms barnavdelning he.... Anyway.. OM nu lärare inte är det jag vill syssla med. Det är det ju visserligen, men samtidigt så söker ja andra aspekter av min tillvaro som ja tvivlar på att de blir fyllda om jag "enbart" arbetar som lärare. Ok, vad ska jag göra då? Det jag från början tänkt söka var ju socionom. Jag ångrade mig, sökte till lärare. Samtidigt ville jag söka till inredningsarkitekt, men vem tror att jag har betygen som räcker till för det? Räck upp en hand please?! Tvivlade även på mig själv såppas mycket att jag inte gjorde intagningsprovet. Kanske dumt. Men men, nu är det så inget att tjibbla om direkt. Men tänk dig vad skönt att vara inredningsarkitekt, ha tillgång till alla dessa färgprover, göra en plan, fylla ett tomt rum och lyfta fram dess bästa sidor. Sure I´ve made mistakes, ingen är väl felfri från början? Men gud vad roligt det hade vart.

Att jag sedan är hobbypsykolog pga saker way back in my past, och att hjärnan ideligen går på högvarv. Det är ju mindre lyckat, psykolog är med andra ord uteslutet för DET jobbet hade jag inte kunnat lämna när jag gick hem och hade grävt ner mig själv i en alldeles för djup och konstant depression. Inte bra! Jag är hypokondriker, har jag sagt det? Läser jag om en sjukdom så får jag symptomen på 5 röda. Riktigt frustrerande faktiskt. Just nu inbillar jag mig att jag har halsfluss och läser till mig symptomen. Dock har jag inte det, har redan vart och kollat. Det sitter i huvudet. =/

Anyway, nu ska jag fortsätta med min uppsats. Mumsigt värre. kram o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback