Puss.

Så var det dags för alla hjärtans dag igen. Årets mest överskattade dag... Suck! Varför just 1 dag att visa sin älskling att jag tycker om dig? Varför inte vsa det alla dagar? Köper jag en ros just till denna dag när de kostar kanske 50 spänn extra, betyder det extra mycket då? Nej tvek på det alltså.. Jag skulle hellre vilja få uppskattning av nåt slag när du tycker jag förtjänar det, eller när du vill det. Inte för att någon snubbe någonsans bestämmer det.. Och sedan det där med att folk känner sig "mobbade" om de inte får något alla hjärtans dags-firande eller vad fan man nu säger.. Det är ju helt sanslöst?! Ok så du fick inget kort, big deal? Det betyder väl bara att den du tycker om inte är helt besatt i ett urbota fånigt fenomen? eller? Jag blir inte ledsen om jag inte får något kort. Om jag får ett från någon jag inte tippat på är det väl roligt. Just för att det är otippat. Därför anser jag att man lika gärna kan skicka kort till någon man tycker om närsom under året... För att de har klippt sig? För att det är sol ute idag? För att du saknar den? För att du är kär? Alla anledningar är bra. Jag är för mer kärlek till folket! Älska mer =)

Hur kul är det att göra sin nästa besviken? enligt min mening inte så värst! Gör något otippat, le åt en främling, vinka åt någon kör förbi. Var lite glad för helvete=) Ett leende förlänger livet. Kärlek förlänger livet. Le emot 5 okända idag och värm upp inför denna underbara fredag och visa dem du tycker om att du tycker om dem. Hur spelar ingen roll.. Skicka sms, skicka blommor skicka nakna dvärgar?! Alla sätt är bra utan de dåliga? Ja jag vet att alla hjärtans är på torsdag, men sa jag inte precis att jag skiter i det? =)

By the way, skicka ingenting till mig på fredag, för jag kommer inte att vara hemma, men iofs, då kommer du glädja min syster, och det kan ju vara trevligt.. Otippat som sagt =)   Puss

Kommentarer
Postat av: J

Ta det lite lugnt va. Än är det bara den 12e februari, såvida jag inte sovit i två dagar och alla mina klockor har stannat? I och för sig kan det kanske vara rätt bra att klargöra allt detta INNAN själv dagen.

Jag håller med om i princip allt du skriver. Men jag måste säga att jag inte ofta finner de här åsikterna.

Det där med 'mobbad' (även om jag skulle välja ett annat ord) förstår jag dock hur folk kan känna. På "Alla Hjärtans Dag" har kärlek blivit något koncentrerat, "idag ska alla vara kära och visa det". När man omges av det från alla håll är det ju svårt att inte känna sig 'ensammast i världen' om man själv inte "får någon kärlek".

Jag håller med om att det är skenheligt hyckleri - men det är nog svårt att övertyga sig själv om det om man känner sig väldigt nere, när alla går runt där med påklistrade leenden och ser så glada och kära ut.

Sen måste jag ju fråga, är vi människor så känslomässigt inkompetenta att vi måste bestämma att "idag är det okay att uttrycka känslor"?

Själv tänkte jag på det för några dagar sedan, jag är glad att jag inte har någon flickvän på "Alla Hjärtans Dag". Tidigare har jag som inte brytt mig mer än andra dagar, och tyckt att det är helt sjukt att någon bestämt denna idioti. Fast jag har inte insett att "Hon" (flickvännen i fråga) kanske känner sig väldigt utelämnad om hon har en pojkvän men ÄNDÅ inte får något på "Kärlekens Dag".

Nä, jag vill ha en flickvän som tänker mer som du - eller ingen alls. Kärlek VARJE dag. Och visst, att ibland uttrycka EXTRA kärlek är såklart välkomnat, men det ska vara för ENS EGEN SKULL - inte för att någon annan bestämt det.

Alla hjärtans dag är liksom som "låt oss visa kärlek en dag om året, nu är det över, nu är det ett år kvar tills vi ska visa kärlek igen".

Som att det finns 365 värmeljus, men man har bara tänt ETT ENDA av dessa. Vad man skulle kunna göra är att ta det där enda värmeljuset och tända alla andra - utan att det skulle påverka det första. Det är det som är så bra med kärlek, det behöver inte koncentreras till en enda dag - den kan brinna alla dagar!

"Mer kärlek åt folket!", den parollen ansluter jag mig till att gå under!

2008-02-12 @ 14:06:56
Postat av: Träsk

Ge mig adressen så skickar jag ett gäng nakna dvärgar då. Lite ovanligt, men hey jag dömer ingen! :P

Ah jag blev skitglad för 5 min sedan innan jag trillade in på denna blogg. Du får ta den största smällen för mina absurda saker jag säger när jag blir glad. ber om ursäkt för det. :P

2008-02-12 @ 15:13:21
Postat av: Anna*

Ja det är det värsta jag vet... ååååh, hej älskling alla hjärtans dag idag... IDAG tycker jag om dig mer än igår? eller nää, tror jag inte ett ögonblick på... Haha, jag kanske inte är så romantisk jag vet inte? Hellre fira det som händer i livet än att alla firar en dag.. Det är som julafton, det handlar ingenting om känslor.. Bara massa kommersiell skit! Om du köper saker till mig bara för att köpa kan du låta bli. OM du inte tror att jag egentligen vill ha det, eller behöver det, eller ens önskat mig det. VAd är det då för mening? Visa att du har, nej förlåt HADE pengar, innan du köpte paketet?
Sure, jag tycker det är riktigt roligt att ge bort saker för att glädja folk. Jag tänker igenom paketet.. Köper jag ett vinställ köper jag personens favoritvin och ger bort det med.. Köper jag en skål så får man la fylla den med något också? Ääh, halvpresenter är skit... Hahah fan va btter jag är =)

Nej nu orkar jag inte jiddra mer... Men skönt att jag inte är ensam om dessa tankar ändå... =) Jag förstår att folk får panik, om "alla andra är kära på alal hjärtans dag". Men vafan, big deal, hellre lycklig alla dagar på året e bara en dag?

Postat av: Anna*

Träsk älskling om du vilkl skicka dvärgar till systra mi så får du maila mig först =) Pöss

2008-02-12 @ 20:06:24
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Träsk

Du menar maila katalogen så hon får peka ut sina favoriter? Coming right up! Hon kan alltid frysa ner några så du kan ha nån när du kommer hem. Planering, planering!

2008-02-12 @ 21:04:53
Postat av: Anna*

Har du några flerfärgade?? Hon är lite inne på batik min syster ;)
Du prövade för övrigt att frysa några förra året... Men de höll bara en dag eller två så hade de smitit ut genom avfrostningsröret de små rackarna.. Så nu är de lösa i lägenheten istället o smutsar ner våra glas o tallrikar när vi inte är hemma.. Ibland slår de på stort o bombar hela lägenheten med klädbomber... Rackare! sista gången jag frös ner dvärgar det lovar jag dig!

2008-02-12 @ 21:28:59
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: J

Tack Anna!

Ett perfekt typexempel på hur man går från att prata om "Alla Hjärtans Dag" till nedfrusna dvärgar! Precis vad jag behövde för min kommande bok "Alla nedfrusna hjärtans dvärgar"! :)

2008-02-12 @ 22:01:43
Postat av: Träsk

Finns i regnbågens alla färger med utbytbara skal!

Ska berätta en hemlighet för dig... man ska inte ha kliniskt städat hos sig. De är nämligen väldigt territoriella varelser och om det redan är klädbomber liggandes så tror de det är beslagtagen mark! Enkelt o smärtfritt blir man av med dem. förebyggande försvar, som ett vaccin. Men ingen tror på mig. :(

2008-02-12 @ 22:13:40
Postat av: Anna*

J: Jag är på lite stört humör idag =P Sorry =)

2008-02-12 @ 22:21:58
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback