De sju dödssynderna

De sju dödssynderna skulle mycket väl kunna utspela sig under en vanlig natt på gayklubb.

Högmod
Jag skulle nog våga påstå att detta är något som framförallt yttrar sig hos bögar. Många bögar anser sig vara förmer, i deras tycke, oglamourösa butchflator. Med högt huvud och brutna handleder sveper de förbi flatorna utan att bevärdiga dem med en blick, alternativt spänna ögonen i dem och väsa något föraktfullt.

Girighet

Framförallt flator anses vara väldigt snåla. De beställer sällan annat än öl och är inte direkt kända för att slösa med dricksen. Däremot har man sett hur de diskret norpar någon annans kvardröjda dricks på bardisken. I rökrummet är det i huvudsak flatorna som har ”glömt” cigaretterna hemma och skamlöst tigger av alla andra. Jag kvalar in under kategorin ”öldrickande flata”, men skulle aldrig sjunka så lågt att jag stal någon annans dricks och tiderna i rökrummet är definitivt förbi.

Vällust
Ord är egentligen överflödiga. Vem har inte bevittnat minst ett påbörjat knull när de varit på gayklubb? Varenda litet skrymsle är besudlat och även fast bögarna dominerar när det gäller slampighet så ligger flatorna inte långt efter. Begär till någon annans partner är även det vanligt förekommande och resulterar ofta i tjafs eller regelrätta slagsmål. Tjafset brukar bögarna stå för medan flatorna tenderar att bli mer handgripliga, vilket egentligen kvalar in under en helt annan dödssynd.

Avund
Som jag skrev i förra veckans krönika så fick jag nyligen en helt annan insyn i bögarnas glittriga värld. Där frodas avundsjukan och inte sällan kommer elakheter flygande som en välriktad giftpil istället för den subtila elakheten som flatorna verkar ha patent på. Fast visst snackas det bakom ryggen bland bögarna också, men rättframheten verkar dock vara större hos dem.

Frosseri

Oh ja! Här frossas det. Det frossas i kroppsvätskor, alkohol och skvaller. En natt på gayklubb skulle kunna jämföras med en orgie i frosseri!

Vrede
Mer eller mindre utåtagerande aggressioner ligger som en blöt, stickig filt över lokalen. Kanske inte så konstigt med tanke på att bittra ex blandas med oavslutade ragg och nya, svarsjuka partners. Av någon märklig anledning verkar dessutom vissa tycka att de har patent på andra, vilket sällan leder till något bra. Jag har bevittnat ett antal catfighter mellan flatorna under mina år på gayklubb, medan bögarna mest nöjt sig med att skapa lite drama och sen festa vidare.

Lättja
Det är väl ungefär den fasen jag har hamnat i när jag är ute. Jag känner mig ganska likgiltig till allt drama som utspelas runt omkring mig och tar helst inte in en massa onödigt skvaller. Hade fler anammat denna dödssynd, så hade vår perversa lilla ankdamm till gayliv varit något lugnare och fler flator intakta!

Manuela Gaetani



Den här är helt enkelt
norpad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback