Behov av att prata

 Jag frågade mamma lite om hur man får ett förhållande att hålla hela livet, och tro att jag blev för vånad när mamma som hela mitt liv tutat i mig allt jämställdhetssnack.. Så säger hon bland annat; Se till att hålla dig snygg för hans skull! What?! Mamma?! Visserligen håller jag med, men att hon skulle säga det var allt lite oväntat =)
Det trro jag iofs går both ways, om man inte anstränger sig för varann så förlorar man ju intresset, alla andra blir ju så himla snyggare då!

Annars var det rätt vettiga saker hon sa; Bråka smart! Säg inte saker man ångrar när bråket tar slut. Såra inte den andre medvetet. Visa att du älskar honom även när du tycker att han är helt dum i huvet.

Och so far, är det vad jag tänker på. Jag vill inte vara fin för någon annan, det är ju HONOM jag vill se bra ut för!

Jag tänkte på det när vi bråkade för ett tag sen, okej fine, vi bråkar.. Men jag vill fortfarande att han ska vara glad.

Det är bra att ha en mamma man kan ty sig till när det behövs.. Hoppas att alla har någon de kan prata med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback