Renovering in progress

Yes, så igår fick vi äntligen för oss att sätta upp de där vävarna, på väggen som är rätt fram när man kommer in i rummet...
Aight, det ar lättare sagt än gjort, men jag är himla nöjd med att vi överlevde bägge två..
Fan att börja tapetsera vid 4 utan att ha ätit något sen frukost, samt med en som aldrig tapetserat förut och en som har hyfsad koll. Det är inte lätt. Att därtill lägga till att hmm vissa i sällskapet inte tål att vara dålig på något gör inte det hela lättare!

Jag trodde att jag skulle få den där jäkla mattkniven i mig ett par gånger! Eller fruktade åtminståne. Så vi satte upp 3 våder, sen orkade jag inte med honom så jag gick o lagade mat o skickade honom till affären! Sen efter att vi ätit mat, tittat på tv en stund så tog vi tag i den sista tapetjäveln.... Och tro att den kom upp utan minsta lilla problem då*?! Suck, så irriterade som vi både var över de tre tidigare, och så gick denna helt utan problem. Ja så kan det gå minsann...


Men nu är de uppe och tro att det ser bra ut med, jag är väldigt nöjd måste jag erkänna... och när jag kikar i  hörnet är jag nog lite besviken över att vi valde att måla denna lila faktiskt, för det passar himla bra ihop med den gråa färgen vi redan har på de andra väggarna. Men vad ska man säga? VI spacklade den förra och ville ha exakt den nyansen... Vi satte upp våder på denna och vill ha exakt den nyansen. Är vi kära i grått eller?

Nej, det får nog bli krafttag på det här ikväll, måla o kladda så det står härliga till så att vi åtminståne på fredag kan ställa tillbaka möblerna där de borde stå, nu ser det ut som ett förråd, där man inte velat ställa någonting för nära något annat för rädsla av... Ja för rädsla av vadå? Jag har inte en aning vill jag lova =)

Funderar på att dra upp till Delsjön en sväng, min kära pojke är ju på dejt tydligen, det är ju lite spännande! Synd att inte skåne var här, han är bra på att uppmärksamma folk. "Hej, jag ser att du känner Anna, känner du Annas pojkvän Patrik också?!" Som att jag inte kan hålla koll på mig själv? Men men, ikväll blir det iallafalla grillat och en redig hög med smörstekta kantareller... Ooooh, det kittlas redan nu i smaklökarna! Får la nöja mig med en kötteboll då.
Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback