Att en ny tunika kan ge så mycket glädje...

Hej howdy ho...
Det var tydligen lite snökaos i helgen, så det kan gå!
Jag vet inte om ni märkt av det? Annars är ett tips: Titta ut!

Planen igår var ju att åka till Köpenhamn o hämta min kära syster som kom hem från Gran Canaria... Men icke, det snöade lite så mamma o pappa åkte ner själva. DAgen i Köpenhamn blev till några timmar, äta och vända tillbaka hem till Götet. Kändes tråkigt faktiskt när jag sett fram emot att komma bort en liten sväng, umgås med päronen och överaska Tina! Men men.. Shit happens... Shit = Snö!

Men det blev istället till att tvätta kläder och diska och städa lägenheten. Så jagvet inte, det kanske lönade sig lite att stanna hemma. Även om det inte var lika roligt!

På tal om roligt, jag var faktiskt ute och shoppade lite, vår "snålmånad" till trots! Jag har gått så mycket mer plus än vad jag trodde så jag unnade mig två nya tunikor faktiskt. Var inne på Indiska för ngn vecka sen och såg en skön grön tunika. Köpte den dock inte då utan kollade bara in pris och plats. Gick däremot in på Indiska i fredags och kollade och såg "20 % rea på alla tunikor". Jackpot!? Men icke sa nicke, min sköna gröna tunika var slut! Inte en endaste kvar! Illa! Snacka om att jag blev besviken! Så jag tänkte ok, jag får la kika efter ngt annat då. Så jag gick runt i lite affärer där i nordstan, och kom sen på snilleblixten; Det finns ju en Indiska till, på Kungsgatan! Sagt och gjort, jag hoppade på försata vagn och begav mig dit i snöstormen! Och tro att min tunika fanns där. Den fanns även i lila, och Love tyckte den lila var fin med, så jag provade den också. Han var alltså med första gången.... Sen köpte jag dom! Nu ska väl någon viktigpetter säga att "du sparade ju ingenting bara för att det var rea, eftersom du faktiskt köpte för mer än vad du tänkt!" Men du vet la inte vad jag tänkt köpa, eh? ;) Och skitsamma jag är nöjd med köpen... Nu måste jag bara skaffa mig lite snygga lår så att jag kan med att springa halvnaken i sommar!

Men vilken lycka. För övrigt tror jag att jag köper grönt för att jag längtar efter våren! Vad tror du om den terorin?!


Funderar på att bjuda mina päron på middag när vi flyttar, kanske även Patriks sådana. Fast inte samtidigt, för vi har inte så stort bord att alla får plats!

Nu ska jag göra lite armhävningar eller ngt, så att jag får biffa till mina slappa överarmar! Pöss min älskling jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback