I guess I´m back!

Shit, det var ett tag sen jag skrev, det märker jag... Fast å andra sidan inte så länge ändå =)

Har lämnat in en formell ansökan om att byta lägenhet nu iallafall, dock inte till den jag skrev om i förra inlägget.. Utan den här är jag faktiskt kär i. Har vart och tittat, och VILL HA DEN! Så, vi får la se om jag har turen med mig eller om jag blivit övergiven.... Jag o honey, har ju snart bott här i ett år iaf, eller faktiskt prick ett år idag! 15 feb 2009.

Så om vi har tur så flyttar vi runt min fölsedag om 2 veckor, eller kanske helgen innan men ändå =) En lägenhet i fölsedagspresent kan man ju ändå tycka är helt okej! Faktiskt så hade det passat mina planer riktigt bra. För om allt går vägen så kommer jag att börja jobba från i sommar. Vi säger från augusti, efter semestern för att vara säker. och då har vi ju defenitivt råd med en lite dyrare lägenhet. Även om jag älskar vår lilla etta, så ja, rent boendemässigt, förhållandemässigt och framtidsmässigt. är nog en större lägenhet mer aktuellt än att bo kvar?!

Det värsta är att jag redan flyttat in i tankarna. jag vet vilken soffa jag vill ha, jag vet hur jag vill möblera, och jag vet att jag kommer bli sjukt besviken om vi inte får lägenheten =( Det är över 2 veckor sen vi lämnade in pappren, mindre än 2 veckor tills vi "önskar" att flytta.... Om jag inte hört  något i slutet på denna veckan så måste jag ju ringa dom, eller?!

Faktiskt så känner jag ett sjukt behov av att prata av mig, men jag vet inte med vem jag skall prata. Jag tror jag har tappat alla... Om vi säger att jag hade en 5-6 st riktigt nära vänner iaf... så är dom tillsammans med alla andra ett steg längre ut på vänskapsskalan... Inte så kul men men. Har lagt ner lite för jag tänkte koncentrera mig på skolan sista terminen. Men det var tydligen en dum plan vänskapsmässigt =)

På tal om dumt, var på bio häromdan. Suck, såg ett gammalt ex där med sin nya tjej, eller jag tror det var han iaf. Såg bara profilen och såg konstant åt andra håll sen! Nice! =) Jag är så dum. Varför ens bryr jag mig?! det var ju 100 år sen, minst! men ändå är det något som gnager på mig. Inte för att jag hade velat ut my love för något i världen. Aldrig! Men det är ändå någonting med de där pojkarna.....

På tal om honey, han har ju tydligen fått för sig att jag ska skämma bort honom. Eller han hade det i lördags i varje fall, så han bad mig köpa allt han såg till honom. WHY?! Han visste inte själv heller, men han fick lite stuff i allafall så sen verkade han nöjd! och det är ju alltid najs med nöjda pojkvänner! no?


För övrigt har jag en sjukt jobbig tid just nu, det är skaffa jobb, en jäkla ångest över om vi får lägenheten eller inte och sedan så är varenda en människa gravid! det är svinjobbigt, varje gång jag pratar med någon gammal kompis eller så; "Föresten vi ska ha barn nu i vår-sommar-höst!" Jaha! Vad kul för er då! "Ska inte du också skaffa dig en liten?" Ehm.... Vad svarar man på det då?
Klart jag vill ha barn, men kanske inte just nu! Jag går i skolan fortfarande, sedan har P ett år kvar. Vi bor i en etta, ingen av oss har fast jobb.... Det låter optimalt eller hur!?! "Men om du blir med barn nu kan vi vara mammalediga tillsammans...." Jaja, det är DÄRFÖR man skaffar barn, nu fattar jag! Man ska ha sällskap på promenaderna! Smart! Tänk att det tog så lång tid för den poletten att trilla ned!


Sedan det här förbaskade exarbetet. Det kommer säkert bli intressant och allt, men jag har sån ångest! och den här slutpraktiken, det absolut värsta är att veta att HON ska bedöma mig, jag har ångest redan nu, och det är inte förrän i mars! Det är också kärlek.  Men faktiskt så tror jag att det går bra, om det hade vart något större problem så måste hon ha talat om det för mig vid det här laget så att jag får en chans att rätta till det. och jag har inte hört ngt åt det hållet! Men man vet aldrig med damer. Funderar på att köra lite på det här med sagor, fokus på barns värld, men jag får inte till det riktigt. Alternativt att klura på lek med barnens namn, klipp och klistra med sina och andras och göra ett stort pussel med alla namnen typ korsord. Ja vi får se.  Har precis skrivit kalrt mitt pm inför den här kursen, eller klart o klart, "provversionen" är klar, men jag väntar till imon med att skicka in den tror jag, så kan jag ändå läsa igenom den lite mer och så innan. Sedan ska vi tydligen ha ett litteraturseminarium på onsdag med, jag orkar inte! Varför är det så mycket?! Bara massa läsa läsa läsa...
Skicka in pm imon kl 24, Littsem på onsdag, presentation av pm på torsdag, en dag ledigt, sen tre veckors praktik, med ett besök av en person som antingen säger; ja du är bra, eller nej du måste hoppa av skolan! Nice! Sedan är det 10 veckor med exjobb, bara skriva skriva skriva. Det låter jäkligt hårt! Jag har inte alltför mycket kött på benen kan jag säga! Det blir till att läsa massor! Och så söka jobb, ej att förglömma!



Fortsätter sen ska söka lite jobb, fick panik =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback