Problem på jobbet!

Yo,
jag blir galen, och då menar jag insane in the brain!

Min praktikplats är under all kritik emellanåt. Idag var en "kollega" på ett läkarbesök, det skulle ta max en timme. No problems, hon var ju ändå sen.... Saken är den att besöket var klockan 8 på morgonen och människan dök upp på jobbet vid halv 12 och undrade: Men varför har ni inte dukat?! Ehm.... VI har vart ute på gården sen kvart över 9, vi trodde du skulle komma tillbaka för ett j-a tag sen, och göra ditt jobb. Vilket bland annat innebär att DU idag när du är sen, på fler än ett sätt uppenbarligen, skall duka. Helt oförstående!

Sedan har jag inte kunnat få någon rast eftersom det till råga på allt vart så att "min" avdelning skall passa de andras barn när de har planering. Inga problem egentligen, men det kanske behövs fler än 2 par ögon för att kunna hålla koll på alla barnen. Alltså uppskjuten rast, också pga att hon inte var på plats.

Sedan efter lunch klagar hon på huvudvärk för att barnen pratar för högt vid hennes bord. Okej det går inte att du kanske ber dem tala lite tystare då? Eller nej? Så detta huvudvärksproblem går istället ut över oss allihop.

Jag har äntligen kommit på mitt problem med min praktikplats, och det är denna strålande människa jag talar om.

Hon skulle sedan gå ut på gården. Jag var på andra änden av gården och rullade snöbollar med barnen till en stoooor igloo, eftersom det snöat riktig kramsnö nu idag. Men det är tydligen väldigt viktigt så jag går till henne för att se vad det är hon vill. Då påstod hon att jag hade tagit hennes termobyxor så att hon inte kunde gå ut. "Ursäkta mig men jag har faktiskt egna termobyxor så nej det är inte dina!" Då ber hon mig kolla för säkerhetsskull! Alltså jag blir tokig, mina har hängslen till att börja med. Och sedan står det INTE förskolans namn på dem. Men spelar ju tydligen ingen roll. I vilket fall kom hon inte ut för hon hade inga byxor. Men jag och min handledare slutade ju, så vi var ju tvugna att gå i vilket fall. Hon får själv välja om hon skall stå i fönstret och vara delaktig i leken eller vad hon nu väljer. Jag ger upp. Den här människan bör byta arbete! Gärna där hon inte behöver umgås med människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback