Lördag

Hallo,
hade mig en ritktigt rolig lördag faktiskt.
Vi satt först och dividerade huruvida vi ens skulle ut eller om vi skulle se på film eller om vi skulle sätta oss hos ett par vänner o prata o ta nån öl kanske o massa massa massa andra förslag.
Till slut bestämde de andra för oss i vilket fall och vi begav oss iväg mot Strike i Gamlestan för att bowla.
Nu var jag ju så dum för ett par veckor sen o tappa mitt
visakort och det nya har uppenbarligen hamnat på villovägar så jag har inget i dagsläget.
Så när jag ringer telefonbanken för att göra en överföring till min systers konto så jag har cash iallafall, då är det tydligen ett himla problem.
  • Hon på andra sidan luren får tydligen inte flytta över mina pengar från ett konto där jag har lönen till ett annat eller hur som helst till vem jag vill utan den andres tillstånd? Enligt henne!
  • Jag får inte lägga till min systers konto till min lista över konton jag kan flytta pengar själv till via självbetjäningen.
  • Och jag kan inte lösa detta på något annat vis än att jag ringer självbetjäningen o flyttar över pengarna själv till ett annat konto, för att sedan ringa tillbaka till kundtjänst och prata med henne igen och DÅ flytta över pengarna till min systers konto, OM jag har hennes kontonummer. Morr!
Hej hej o hallå? Skojar du med mig din tok?!
Inte förrän jag ilsknade till på henne gick lyset upp för henne och då  gick det ju faktiskt bra helt plötsligt!
Begåvad tjej det där. Hade det nu inte varit så att jag satt på vagnen vid det här laget så hade jag gått in på internetbanken och flyttat över pengarna så hade problemet vart ur vägen på en 2 minuter. Men nu tog det istället närmare en halvtimme innan puckot insåg det uppenbara.

Anyway, väl framme vid Strike så ser vi vår kusin stå vid ingången o prata med en gammal skolkompis till oss.. Trevligt, henne träffar jag annars mest bara på jul. Det visade sig att hon var där med lite folk från sitt jobb, så det var himla massa Gråbofolk där. Väl därinne går jag på toaletten och när jag kommer ut därifrån och knäpper en knapp i skjortan som jag upptäckt att den öppnats, hör jag; Dahlman! vad gör du här? När jag ser opp ser jag Fredrik Abrahamsson, min gamla dagmammas pojk, lagom otippat. Han visade sig dessutom vara där med herrlaget i Lekstorp... Så där var det ännu mer Gråbofolk!
Vi träffar Theo o de andra och går till våra banor.. Första omgången vinns av Patrik.. Han fick in ett par strikar så han vann rätt stort. Andra omgången hmm den vanns nog av mig på totala poäng, hade sån himla tur att jag fick in 3 strikes på rad =) Så där plockade jag en del.
Sedan hann vi spela drygt 5 omgångar av 3e innan vår tid var slut.... SURT! Fast det spelar ju mindre roll. faktiskt.
Det viktigaste är ju att jag vann, hihihih.... Med 3 ynka poäng före Sandra, Patrik kom nog trea, o sen har jag mindre koll faktiskt.

Efter det begav vi oss hem till vår lägenhet o förfestade lite? ehm, klockan var ju visserligen halv 11 eller nåt åt det hållet. Jag köpte mig ett spel idag på dagen nämligen, '"Våghals", heter det... En slags vidareutvecklad "sanning eller konsekvens". Riktigt roligt. Fast lite jobbigt, för på konsekvens fick man skicka lite pinsamma SMS emellanåt, typ; "Jag önskar vi vore mer än vänner....!", " Jag fick tillbaka provsvaren idag, det är ingen fara, du kan vara lugn!"  osv osv.. Och eftersom vi ändrade reglerna lite, så vet vi inte vem sms:en hamnade hos. Och DET kan bli jobbigt. Speciellt den första av de två.. Just det, om personen som fick smset ringer tillbaka så får man inte svara.

Hoppas inte att det blir fel nånstans nu, har faktiskt satt upp som personligt medelande på Msn:
Allt efter kl 7 igår är pga ett spel, ta ej mina sms seriöst!!! =)
Så jag får hålla tummarna för att de förstår....Hehe..


Efter en lååååång stund, klockan är väl runt 1 halv 2 så beger vi oss in mot stan. Hamnar på Bryggeriet *Duckar och gömmer ansiktet bakom händerna*           Skjut mig inte?!          Jag vet det ÄR världens sämsta ställe, iallafall finns det bra många bättre, men det var riktigt trevligt där faktiskt. Var tydligen nån Lumpen-reunion... Och muskulösa rakade killar är ju inte fel. Fast de flesta hade låtit håret växa ut, suck...
Hmm, resten av aftonen lämnar jag åt er fantasi och mitt minne.... I do not have to share everything with everybody, even though I want to... hoho..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback